Fredagsbloggarens Dejting

Skulle vilja öppna upp med att jag är endast 22 och har inte dejtat så mkt i mina dagar, Men ska försöka ge er en så god inblick i vad jag tycker är och kan vara avgörande med att dejting både är negativt och positivt.

Vad skulle du vilja göra på en första dejt?
Hum, alltså det finns ju så mkt man kan göra. Beroende på hur dan den andra personen är. Är det en äventyrlig kvinna så skulle jag nog vilja hitta på saker som ridning i skog, eftersom det är en ut av mina ungdomssporter. Men det finns även middagar, mys framför en stor filmduk m.m.
Som sagt, vad man gör på den första dejten tycker jag ska vara välplanerad och uppfinningsrik.

Har du tips på vad man kan göra när man ska på dejt för första gången?
Ja, för det första så tycker jag att man ska ta reda på så mkt man kan om personen man ska dejta, så att man inte bjuder en äventyrlig kvinna på middag eftersom det kan vara avgörande redan där. Då kan man lätt bli kvalificerad som "tråkig" eller "stel".

Vad är okej och inte okej att göra på en första dejt? -Kyssas på första dejten? Ha sex på första dejten?
Been there done that säger jag. Jag har haft sex på första träffen med mitt ex tillexempel. Men jag har lärt mig nu i efterhand att man ska ge sig själv den självrespekten att inte göra något påtvingat eller inte alltid heller det man känner för. Man får tänka lite längre än vad näsan räcker. Så jag varnar lite för att ha sex under första träffen om man vill vara seriös! Kyssa kvinnan man dejtar tycker jag inte är något som helst fel om man nu känner att man har den attraktionen till denna person man dejtar. En kyss kan säga mer än tusen ord! You know the spaaaarks! ;)
 
Det roligaste minnet från en dejt du varit på? Och den sämsta dejten du varit på?

Sämsta dejten: by Jill Andersson (min storasyster)

Träffade en tjej via internet som verkade väldigt go och mysig och som delade samma åsikt gällande vissa saker.
Men det fanns en sak som vi inte delade samma åsikt, Det var när det gällde kärlek. Enligt den här tjejen så inledde man ett förhållande direkt på första dejten.
Jag menar, man känner inte ens varandra!!!
Sen kom nästa bit som bestod av att hänga på en hela tiden och som ville ha sex.
Man tappade ju helt lusten då man upptäckte att hon dessutom hade stora svettringar under armarna som inte doftade hallon.
När hon sen började prata om enbart sig själv och alla hennes taskiga och dåliga förhållande hon haft så insåg man att hon gjorde allt det man inte ska göra på första dejten!!!

Denna dåliga dejten har min syster Jill Andersson skrivit eftersom jag nu inte har så mkt erfarenhet.

Jag har inte haft en bra dejt tror jag, eftersom jag still is single liskom! Men jag har blivit nerkärad i en speciell. Jag kan ju nämna det man bör vara om man ska ens vara intressant för min del. (Även om det gäller att jag säljer ut mig sj.)
Egenskaperna en intressant kvinna ska ha är självförtroende, ödmjukhet, ärlig, inte vara i behov ut av droger, alkohol eller piller, och absolut ska kvinnan vara jordnära och kärleksfull. För det finns dem gångerna som min kärlek och min styrka försvinner och då måste jag ha en ballanserad partner vid sidan av mig. Blir mkt lättare att tackla de negativa sakerna då :)

Till sist vill jag fråga, vem vill ha nyårskyssen ifrån mig? ;) Haha.

Peas out! See you next friday! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0