It's the end of the world as we know it. Phineline!

Veckans Tema- Jordens undergång?


Kommer vi att dö om två veckor?

Eller kommer våra makabra kroppar fortfarande vandra på jordens yta?

 

Tror du att jorden kommer att gå under detta året? Varför?
Det tvekar jag starkt på. Och om nu sådant är fallet, är det inte bättre att dö när man inte tänker på det?
Annars kommer man tänka på det ständigt tills det sker.

 


Vad är din åsikt om Mayafolket; - alltså varför tror du deras kalender tar slut detta året? Tror du de har rätt? Varför?
Ja, antagligen tog kalendern slut just för att den inte har förmågan att pågå om och om igen.
Det kanske helt enkelt blev tråkigt med kalender skrivandet.

Varför dog dem ut om det nu vet så mycket om världens undergång?
Får använda mig av den mest logiska tanken, vilket är; människor föds, sedan dör.


Vad kommer du att göra samma dag som "jorden" ska gå under detta året?
Jag kommer göra det jag planerar den dagen.
Dör jag så dör jag,
då kommer jag vara fruktansvärt nöjd över mitt liv.
För jag har haft det bra,
Jag tror vi lägger för stor vikt i att oroa oss.

Så gör er själva en tjänst och bli inte för påverkade av detta, vi ska alla dö i slutet ändå.
Livet är spelet man inte kan vinna över, (än så länge.)

Detta var min cyniska åsikt, dela gärna med er av eran i kommentatorsfältet nedanför. :)


 

Kommentarer
Postat av: Hampus

21 december 2012 är slutet för en cirkel på Mayakalandern. Det visar att något i samhället kommer att förändras stort.
Många indianer tror på att det är återfödelsen för deras förfäder. En tro som pekar mot att folket håller på att bli upplysta och folk kommer att börja bry sig om varandra och om planeten, istället för att agera själviskt.
Är svårt att förklara kortfattat tyvärr ):

Svar: Jag förstår hur du menar! Det visste inte jag men om det blir så är det ju helt underbart för jag personligen tycker att vi ska värna om varandra och djur och hela planeten! // Izzy
HBQTopia

2012-12-06 @ 18:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0