ItsKiWiBitch - Tema: Jordens Undergång

Då var det tema; Jordens undergång, sorry att det dröjde, igår hade jag otroligt mycket, nytt jobb och en hel del stress hela veckan. Jag har ju inte ens tid att uppdatera min egen blogg längre. 
Men men - lets get started.
 
Tror du att jorden kommer att gå under detta året? Varför?

Nej det tror jag inte, Jag tror att något kommer hända, men det kommer inte vara vår undergång, kanske en katastrof som gör att det blir "omstart" på jorden? Typ som att vi lever på 1700'talet igen? En planet som heter Nibiru kommer gå förbi jorden och kommer skapa jordbävningar, slå ut vår el och vi kommer inte ha något snabbt sätty att kommunicera med varandra, för våra mobiltelefoner, el, telefoner, etc kommer ej fungera. ja det är för komplicerat för att jag ska orka skriva om det, slå upp nibiru på yourtube eller wikipedia så får ni läsa lite där. Nostradamus (14 or 21 December 1503 – 2 July 1566), en mycket välkänd profet. Och hade rätt många gånger under sitt liv och när man har kollat hans profesia så har han bland annat haft rätt om händelser på våran tid. 
Detta är också för jobbigt att sitta och skriva ner, därför så får ni själva leta upp information.
 

 
Vad är din åsikt om Mayafolket; - alltså varför tror du deras kalender tar slut detta året? Tror du de har rätt? Varför? Varför dog dem ut om det nu vet så mycket om världens undergång?
 
 
Struntprat: Vad folk ofta glömmer att nämna är att Mayakalendern börjar om! Och mayafolket har inte dött ut, ättlingar till mayaindianer lever än idag, 1992 fick Mayaindianen Rigoberta Menchú nobels fredspris för sin kamp för mayaättlingarnas rättigheter i Central- och Sydamerika. 

Följande text har jag kopierat från min google sökning om mayakalendern:
 
"Maya-forskare påpekar att tanken att kalenderns Långa räkning "tar slut" vid 2012 ger en missvisande bild av mayakulturens historia.
För moderna mayaindianer har året 2012 ingenting med världens undergång att göra och klassiska mayakällor i ämnet är få och motsägelsefulla om eventuell mystik kring talet 13. Detta tyder på att det då fanns liten eller ingen allmän enighet bland dem, om vad detta datum skulle innebära utöver det vanligen befarade vid slutet på en baktun.Den galaktiska konjunktionen avser det astronomiska fenomenet att Solen står på linje med Vintergatans centrum sett från Jorden, vilket inträffar bara vart 26.000:e år. Enligt esoteriskt synsätt inträffar detta den 21 december 2012 och inleder "en ny tidsålder" eller jordens undergång. Esoterikerna menar att detta fenomen har beskrivits och förutsagts i mayakalendern och hos Nostradamus."
 
Så där har jag uttryckt vad jag har hört länge och vet om mayafolket ^^
 
Vad kommer du att göra samma dag som "jorden" ska gå under detta året?
 
 
Jag befinner mig i Malmö den dagen, min mamma fyller år den 20:e så jag ska vara där. Jag kommer ha med min vovsing, om det skulle inträffa något så kommer jag göra allt i min makt för att skydda min hund, och jag vill inte vara borta från min hund om det nu skulle hända något heller.
Synd é att jag inte kan ta med min katt, men det löser sig. Jag ska mysa, jag ska gå på promenad och jag ska INTE tänka på "jordens undergång" snacka om att må skit!
Sen har de inte sagt att jorden ska gå under, de har sagt att det kommer ske hundratals med katasrofer som leder till att en stor del av jordens befolkning kommer dö. 
 
Jag gillar Izzy's fråga i slutet, så jag hoppas att ni läsare kan diskutera med oss lite på HBQTopia om 2012-fenomenet. Dock personligen tror jag inte att det kommer vara så enormt mycket läsare denna veckan, ämnet är deprimerande och de flesta jag känner bläddrar förbi i tidningen så fort det står något om "jordens undergång" i tidningen- det är jobbigt att läsa om, och man vill inte springa runt och tänka på det. ^_^ - Man kan inte gilla allt :p 
Tack för mig, och glöm inte glo in på min blogg ifall jag skulle uppdatera ^^ - klicka på bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0