Izzy - Jordens undergång?..

 - Jordens undergång?!
 
  • Tror du att jorden kommer att gå under detta året? Varför?

    Nej det tror jag inte att den kommer att göra och skulle de nu bli så att jorden går under så finns det ändå inget jag skulle kunna göra åt saken. För skulle jorden försvinna så försvinner all exixtens på jorden och det skulle inte spela någon roll om jag gömmer mig långt ner i avgrunden. Detta är inte första gången som det gått rykten och dylikt om att jorden "kommer" gå under och den har inte gjort det hittills. Det som sker, det sker och jag tar dagen som den kommer. Men jag tror verkligen inte att något kommer hända nu när den påstårs att gå under. Men som jag sa innan gör den det så gör den det. Inget att gå runt och må dåligt över. Men ja enligt mig kommer den inte att gå under! Men vi får väl se vad som händer! Mig spelar det ingen roll för gå den under hur ska jag ens kunna veta det? Då jag inte vet vad som händer efter man dött och vem vet vi kanske kommer till den riktiga dimmensionen då? ^^ haha nej nu ska jag avsluta svaret på denna frågan det kan bli hur filosofiskt som helst och alldeles för mycket frågot utan svar!
  • Vad är din åsikt om Mayafolket; - alltså varför tror du deras kalender tar slut detta året? Tror du de har rätt? Varför? Varför dog dem ut om det nu vet så mycket om världens undergång?

    Jag har inte direkt någon åsikt om Mayafolket och jag kan inte säga varför deras kalender tog slut just detta året jag kan bara tolka och säga min egna åsikt men sedan om jag har rätt det är en annan femma. Men jag har inget emot Mayafolket men jag tycker ändå så här att om dom nu skulle veta att jorden går under när de påstås att den ska göra det, hur kan det då vara så att dem är utdöda? Hur kunde ett folk dö ut om dem redan visste när jorden skulle gå under. I min välrd så funkar det inte direkt så, känns bara alldeles för opålitligt och lite smått flumm men jag accepterar dem som tror Mayafolket, för det är inget fel i att tror på olika saker. Men jag själv tycker bara det hela låter knäppt. Sen antar jag att Mayafolket inte orkade skriva mer i deras kalender och att dem tänkte ja men vem bryr sig om vad som kommer ske så långt fram osv. Men jag kan ju ha fel men min åsikt är som så att jag tror inte på att jorden går under. För mig är det lite så hur kan ni veta när jorden går under men ni kunde inte veta hur ni skulle föra ert folk vidare, utan de dog ut istället och det känns bara så knäppt. Men jag vet ju inte varför de dog ut och är inte så insatt i Mayafolket. Men det som händer, händer och då får man helt enkelt acceptera det.

  • Vad kommer du att göra samma dag som "jorden" ska gå under detta året?

    Jag har ingen aning om vad jag kommer göra när domedagen är inne, jag får helt enkelt se vad jag gör. Känns som att jag inte ens kommer att koppla att det är så kallade jordens undergång när det väl är. Jag kommer göra som vanligt antar jag, leva mitt liv och göra samma saker som innan. Inget att stressa upp sig över. Jag är inte rädd för denna dagen! :). Känner att jag inte har något att vara rädd över.

    Ja vad ska man mer tillägga? Jag har faktiskt ingen aning vad mer jag ska säga angående detta. Det som händer det händer och jag acceptera andras tankar gällande detta för vi kan inte säga vem som har rätt och fel. Men för mig känns det så overkligt att jorden skulle gå under, iaf nu!
    See you on the other side? ;)
Ha det bra alla och ta hand om varandra!
 
En fråga innan jag avslutar veckans tema, och min fråga är till er läsare och ni får mer än gärna svara!
Tror ni att jorden kommer gå under? Om ja: Varför?
 
 
xoxo // Izzy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0