Man vill ju inte förvandla dejten till ett strul

Tjabba Tjena! Det är dags för KiWi att blogga, och veckans tema är FÖRSTA DEJTEN.


Innan bloggstart så hade jag tänkt berätta en liten nyhet. Jag har blivit befodrad, i all ära så har jag gått och blivit admin. Jag bugar och bockar för att jag fick denna chans, jag kommer inte svika Izza eller Cim.

 

Jag vill också bara passa på att förklara för folk som tycker att denna blogg inte går inom ramen för HBTQ. För så här ligger det till, Phineline kommer inte längre gästblogga, orsak får hon själv berätta om hon vill, men hon hävdar på sin blogg att "bloggen inte går inom ramen längre". Det är alltså inte Phineline som valde att gå själv utan det var så att hon blev ombedd att inte fortsätta pga en rad av orsaker - inte en mängd utan en rad  eller 2 :) ^_^.
Bloggen och FB sidan finns till för att du som HBTQ människa ska bli mer bekväm i dig själv, vi finns här som en hjälpande hand, sen tycker jag för att vi som HBTQ människor ska bli accepterade i samhället gäller det också att visa folk att vi är lika normala som vem som helst. Hur många HBTQ teman kan man följa utan att köra upprepning efter upprepning? Ja bloggen går nu vidare, den kommer utvecklas mer. Men det är fortfarande så att bloggen har ett slogan; "En hjälpande hand". Vi är din hjälpande hand, och vi hoppas att du känner det också.

 

Så där ja, då fick jag det ur hjärtat - då börjar jag;

 

Vad skulle du vilja göra på en första dejt? Vad har jag gjort på en första dejt vill jag ställa om frågan till haha, jag vet ju inte vad jag vill göra. Sånt där kommer jag alltid på i sista minuten nästan. Frågan är ju ställd, så vad skulle jag vilja göra...... Jag skulle för en gång skull vilja bjuda över till mig, laga mat, göra lite efterrätt och dricka vin eller öl? På så sätt kan min första dejt få ett annorlunda intryck, bjuda hem brukar ofta vara något speciellt, något som man ofta väntar med.
Har du tips på vad man kan göra när man ska på dejt för första gången? Har du bjudit ut på dejt så låt försjutton inte din dejt betala! Har ni båda kommit överens, "vi borde gå på dejt" så är det kanske en annan sak. Men vad kan man göra? Jag är ju så jävla kass på detta, jag har aldrig bjudit på dejt, slampan i mig har ju bara tutat och kört liksom.
Där skojade jag med er lite, men det är nära inpå. Jag har haft väldigt otur med kärlek och dejter. Men jag tycker det kan vara ganska mysigt att gå på restaurang och bio liksom, även om den är "tråkig". Eller att gå på shopping, efter shopping turen tar man ett par glas vin eller Öl på krogen och till och med middag.
Vad är okej och inte okej att göra på en första dejt? -Kyssas på första dejten? Ha sex på första dejten? Som sagt, låt inte din dejt betala om du frågat ut honom eller henne. Klart man kan kyssas på första dejten, ibland är "the connection" liksom där. Men man ska vara försiktig, man vill ju inte förvandla dejten till ett strul. Jag tycker det skulle vara för mycket att bli bjuden på kryssning på första dejten liksom, too much going on. Även Spa-dag är nog inget man ska ge sig på.

 

 

Första dejten ska inte vara allt för komplicerad, den ska vara lätt, speciell, men lagom. Sex på första dejten vet jag inte, jag är både på ja och nej där. Det är underbart med sex ju. Är det någon du redan har haft sex med som du beslutar dig för att gå på dejt så nej, absolut inte - do not do it.
Det ska vara en dejt, inte något förspel.

Sen kan det hända att ni båda känner; "jag tror inte vi skulle passa så bra ihop men jag vill ha dig nu", then go ahead and do it.
Sex är en stor grej för min del, men klart att man kan ha sex på första dejten. Men det ska kännas mer än rätt, att kyssas är inte lika allvarligt.

 

 


Det roligaste minnet från en dejt du varit på? Jag har inte räknat det som dejt innan, men när jag tänker efter så var vi ihop i 10 månader efter 2 månaders "dejtande". Det vi gjorde på första "dejten" var att gå på en lång promenad med min hund, vi gick runt halva sjön och sen tillbaka, vi delade många skratt och berättade väldigt mycket om varandra. Det var en riktigt mysig vårdag.
Sämsta dejten du varit på? Med mitt x M, det var vår första dejt, samtidigt som det var en av mina bästa stunder i mitt liv så var det nog den sämsta dejten jag varit på. Ett annat X till mig förstod ju att jag va på dejt med M och gick rakt fram drog tillbaka M's huvud och kysste honom. Detta var på Club Indigo Onsdagskväll, inget roligt minne alls. Men dejten avslutades med väldigt väldigt mycket hångel för mig och M, så det vägde upp. Dejten var den mysigaste fram tills ca 22.00, den förvandlades till en hemsk dejt efter en timme men vägdes upp igen. Jag och M var 2 månader senare ett par och höll ihop i 11 månader.

 

♥Behöver du en hjälpande hand?  Du får gärna kontakta mig på Facebook eller via mail♠:
[email protected]
Nick-Kevin Forssander

 

Det var allt för mig denna Onsdag, vi hörs nästa Onsdag. Glöm inte att kika in på min privata blogg; Blog@KiWi, den är inte den mest uppdaterade just nu. Men snart kickar den väl igång igen. Du kommer in på bloggen genom att klicka på bilden nedan: 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0