Benji - Eget tema

Hey bitchez.
Eget tema, svårt!
Men efter lite tänkande har jag kommit fram till att jag ska skriva om det här med "lables".
 
"Är du lebb? Nej hon är väl bi? Va hon va väl straight??"
SÅ trött på att höra sånt här.
Varför måste man bestämma sig?
Visst, är man säker, kalla dig lebb eller straight.
Men vad vet vi egentligen? Hur vet du att du aldrig kommer falla för en kille/tjej?
Och varför ska du inte få det för att du är "stämplad?
 
Jag kallar mig själv bi. För jag tycker lika mycket om killar som tjejer.
Och då får man frågan : "Har du haft flickvän?"
Ja.
"aha har du haft pojkvän då?"
Nej.
Jaaaa men då är jag ju lesbisk, för jag har aldrig haft ett förhållande med en kille.
Eller?
Jag säger NEJ.
Jag vet att jag tänder lika mycket på båda, och det är väl det allt handlar om?
Eller om en lebb ligger med en kille, så är det skitäckligt, för hon är ju lesbisk.
OCH, hon kanske kände för att ligga med en kille, men det är inte okej då eller för hon får bara ligga med killar.
Hon är ju lebb.
 
Tycker det är löjligt.
Vi är alla sexuella.
 Vi har rätt att ligga, snacka, umgås eller bli kära i vem fan vi vill, varför ska vi kategorisera oss?
Och även ofta seperara oss?
Spelar det verkligen någon roll?
Vad man tänder på eller faller för?
Jag tycker inte det.
Och har aldrig tyckt.
 
Vad säger ni, är detta viktigt?
Spelar det roll?
Tack och hej för mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0