Cim - Samhället & Internet

Samhället

  • Hur är accepterandet där du bor?

    Jag bor i en kristen byhåla så om det finns nån som är homo, bi, trans, queer, asexuell eller intergender så lever man det i hemlighet mer eller mindre.


  • Vill du ändra på synsättet?

    Ja det vill jag absolut göra, för det känns som att iaf den äldre generationen är lite homofobiska, oftast när man har en fobi är det ofta att man har för lite kunskap om själva ämnet. Så jag tror att dem hade nog kunnat öppna upp sitt tänkande om dem hade fått mer kunskap om just HBTQIA.


  • Är du med i någon HBTQIA-organisation/rörelse? Vilken/vilka isf?

    Jag va mycket engagerad i en organisation i Helsingborg som hette HBTre men den lades tyvärr ner sen va jag nån gång på Habitat Q nere i Malmö. Men jag har ju denna organisationen som jag startade för ca 1 ½ årsen. :) 


  • Finns de något gayställe nära dig? Vilken/Vilka?

    Nja, dem enda gayställen som finns någorlunda nära mig är ju Tomboy, Lesbian Heaven & Wonk o alla dem 3 gayklubbarna ligger i Malmö.


  • Tycker du det borde finnas fler ställen?

    Klart jag tycker de men samtidigt vill jag att dem även ska sprida ut sig lite mer i lite mindre städer.


  • Har du varit på en gaybar eller gaykrog? Isf vart o hur va de?

    Haha, OMFG! OM jag har ;P
Jag har varit på:
  1. Tomboy (Malmö)
  2. Lesbian Heaven (Malmö)
  3. Wonk (Malmö)
  4. Gretas (Göteborg)
  5. Bee Bar (Göteborg)
  6. Patricia (Stockholm)
  7. Ojojoj bar (Stockholm)
  8. Paradise (Stockholm)

Jag tycker att det är skönt att gå ut på gayställen för där känner man säg trygg på något sätt. :)
 


Internet - Gaycommunity
 
  • Är du medlem i någon gayhemsida? Vilken/Vilka?
  1. Qx/Qruiser
  2. Gaymode
  3. Flator
  4. Gays
  5. Lesbook
  • Vad tycker du om sidan/sidorna du är medlem i?

    I det stora hela tycker jag det är bra att de finns sånna sidor eftersom det är lättare att ta kontakt med folk som har samma läggning eller liksom förstår en på ett helt annat plan än vad andra gör o ingen dömmer dig där. Det är även bra för dem som inte har åldern inne för att gå på gayklubbar etc. Däremot ska man akta sig för folk som är fake men det ska man göra vart du än är medlem på.


  • Har du någon blogg?

    Ja, jag har ju denna som jag äger tillsammans med Izza o sen har jag en egen.
    Min blogg: http://proud2bepride.blogspot.se/

  • Läser du andra HBTQIA-bloggar? Isf vilken/vilka?

    Om jag ska helt ärlig så är jag dålig på att läsa andras bloggar men jag läser en del på Tumblr o här såklart! :)


  • Tips på bra bloggare, HBTQ-Youtube kanaler som du följer? Isf vilken/vilka?
  1. Youtube: Lesbiananswers, LGBTeens, Klippsy (min egen) & TheGaynessInSweden
  2. Bloggare: HBQTopia (alltså vi) & våra egna bloggar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0