Elin om eget tema

 
Ja då var det dags att välja ut ett valfritt tema... 
Jag har valt att diskutera lite kring hur och vilka klubbar det finns och lite kring det vi redan har varit inne på, hur "gay-vänligt" det är där jag bor.
 
Jag kan då börja med att säga att jag då bor i Malmö. Jag fick reda på för länge sedan att Malmö faktiskt är ganska öppet för alla. Det stämmer. Jag har varit ute ganska många gånger men främst hängt på gay-klubbar. Jag älskar det. Inte bara för att det är just för "gays" utan för att det är för alla och på de klubbar jag har varit på så är "alla". Straights, bis, gays, transor, transexuella, nyfikna, ovetande, alla. Alla släpper loss och ingen bryr sig och alla bryr sig. Det är en fin stämning som jag aldrig kan få nog av. Som på många andra ställen så dyker det upp folk, främst killar, som tror att bara för att de råkar befinna sig på ett ställe där det finns tjejer som ligger med tjejer så ska de kunna fiska upp två tjejer som tänker ha sex med dem. Trekant, med andra ord. Jag vet inte hur många gånger jag har blivit klängd på och utfrågad hit och dit men det hör väl dit. Jag personligen bryr mig inte särskilt mycket. Jag är bara där för att ha kul med min tjej och mina vänner. 
 
Jag vet att Malmö har lite fler gayställen men jag tycker absolut att det borde finnas fler. Det är kanske lite krångligt att hitta en partner eller hitta kompisar som också tillhör hbqt-gruppen och därför tycker jag att om man bortser från högljudda, smockfulla, berusade barer och klubbar men även från mystiska och hemlighetsfulla gayforum och hemsidor på nätet så borde det finnas fler gaykaffén. Vanliga, ordinära, lediga ställen där man utan att behöva fråga ska kunna gå fram och snacka med några som man automatiskt antar tillhör gruppen hbqt. Kanske låter det som en form av segregation mellan folk som tillhör just den gruppen och folk som inte tillhör gruppen. Men så är inte min tanke. Tanken är bara att det ska underlätta då man söker efter någon, något eller några och självklart inget obligatoriskt ställe att umgås på. En kul grej bara som inte är tvingat att tillhöra RFSL. 
 
Fler klubbar som vänder sig åt ungdomar från 18-25 borde också finnas. Eftersom det finns ett begränsat antal klubbar för hbqt-människor så samlas alla där. Från alla åldersgrupper. Självklart är majoriteten i den yngre målgruppen men jag tycker ändå att det borde finnas för de som är lite yngre. En tanke, jag hade gärna startat något av det själv men vågar inte. Nån som är på?
 
/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0