Elin om internet och gaycommunities

Jag är precis som många andra hbtq-ungdomar medlem på QX som är nordens största gay community på internet. Jag valde att gå med för att träffa lite andra tjejer och killar som också tillhör hbtq-världen. Jag tycker att den sidan fungerar alldeles utmärkt för att liksom ragga på andra tjejer, i mitt fall, och det framgår väldigt sällan som en sida att bara träffa andra för att vara vänner. Men jag använder inte mitt account där längre eftersom jag får ganska många mejl, dagligen, då jag är inloggad, från både tjejer och killar vilket inte riktigt intresserar mig. Jag träffade min tjej på QX och då började vi skicka lite korta kommentarer till varandra, helt neutrala, vänskapliga och sedan ledde en sak till en annan och vi bytte MSN och till slut nummer och så blev telefonräkningarna väldigt höga, hehe. Jag skulle nog säga att QX är en utmärkt sida för att träffa framtida flick/pojkvänner och om man har tur och slipper undan från de "creepy" kommentarerna, även vänner. Sedan är det även ett sätt att hålla kontakten med andra vänner som också är medlemmar på samma sida men främst används nog facebook till det. Jag använder nästan bara facebook numera där det även finns ett par grupper som är riktade till hbqt-personer... TheGaynessInSweden, HBQtopia är de jag är medlem i. Där finns det många event, andra människor, kommentarer och inlägg från blandade människor runt om i Sverige. 
 
Cya! / Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0