HBTQLivet i en småstad och olika HBTQsidor..

Todaloo!
Som föregående bloggare sa; "Nu är jag tillbaka, missade förra veckan då jag var på Peace and Love, det var helt fantastiskt!"
Jag kan tyvärr inte bjuda på en bild, var för full för inse att jag hade med en kamera. o.-
 
Samhället
Hur är accepterandet där du bor? Det har varit betydligt värre, men efter allt fler och fler har "outat" sig så har det blivit mer accepterat.
Sen vet jag att de finns en del hbtqpersoner kvar som inte är outade än, men de får ta sin tid. Var sak tar sin tid.
Och eftersom jag och min bästa vän har en ovana att strula bland haters, så tänjer vi på det lite till.
Med tanke på alla i våran sk krets (Falköping är rätt litet.) vet om att båda är hbtq.

Vill du ändra på synsättet?
Njae, jag vill bara att fler hbtqpersoner ska kunna visa sig ute öppet. Jag har en vision om en värld där alla accepterar och respekterar varandra oavsett hudfärg och sexualitet.
Så på ett sätt kan man väll påstå att jag vill ändra på det. Jag vill rensa ut hatet ur en småstad.

Är du med i någon HBTQIA-organisation/rörelse? Vilken/vilka isf?
Rfsl, Hbtqfestivalen. Om de räknas dvs.

    Finns de något gayställe nära dig? Vilken/Vilka?
Närmaste som jag vet om är i Göteborg, där är det; Gretas, Bee bar, Milk, Saga.
Jag har planer att längre fram efter jag har studerat färdigt och har en någolunda inkomst, så ska jag öppna en. I en småstad, kan ni tänka er? Blir i en större småstad än Falköping iaf, Falköping är inte redo.

    Tycker du det borde finnas fler ställen?
Oja.

Har du varit på en gaybar eller gaykrog? Isf vart o hur va de?
Många gånger! Love it. Vackra människor överallt.

Internet - Gaycommunity
  Är du medlem i någon gayhemsida? Vilken/Vilka?
Hahahah oj, nu skäms jag lite.
Flator.se, Thegaymode, Femfinder.com, Qruiser, Sylvia

    Vad tycker du om sidan/sidorna du är medlem i?
Flator.se; är rätt B.
Thegaymode; är en helt underbar sida när det inte laggar.
Femfinder: Är jag rätt ny på, men verkar hur skön som helst. Speciellt eftersom många där är ifrån UK, vilket jag söker då jag snart flyttar. Gör absolut inget om man har ett socialt nätverk där innan man flyttar dit.
Qruiser: Förutom alla män och alla som vill ha trekant, så är det en helt reko sida.
Sylvia: Njae, är rätt B.
Söker fler sidor, så vet ni om några fler. Hör av er! ;*
 
Har du någon blogg?
Ja för fan! Bloggar fortfarande på; http://phineline.spotlife.se/

Läser du andra HBTQIA-bloggar? Isf vilken/vilka?
Jag läser en blogg från Falköping, om deras kamp att bli regnbågsföräldrar.

    Tips på bra bloggare, HBTQ-Youtube kanaler som du följer? Isf vilken/vilka?
Nope, sorry.

För er som vill veta, FemmePhineline är inte död än. Jag lovar! Hon är bara lite korthårigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0