Izzy - Samhället + internet sidor

Samhället

Hur är accepterandet där du bor?

Det är olika från person till person och det är det alltid men det är mer hbqt vänligt än i mindre städer då jag bor i Malmö.
Men trots detta så händer det ju att folk tycker illa om det och man kan bli hotad, misshandlad och what not. Men storstäder kan det hända vad som
och ifs i små städer med. Men ja det är ändå rätt bra acceptans men det finns tyvärr dom som har otur, det ska tyvärr finnas folk till allt. Men det kan bli
bättre och hoppas på att det kommer bli bättre med tiden.

I Serbien där jag också bor varje sommar (vi har hus där) är det väldigt svårt att vara inom hbqt och det är inte alls lätt och knappt accepterande.
Det är tyvärr så i många länder runt om i världen och jag hoppas också att dom ska öppna ögonen och inse att det inte är något fel med det.
Dock är det inte alla som bryr sig direkt vad man har för läggning men dom tycker det är konstigt, man är ju rätt religös där nere. Men mina vänner
där nere är väldigt accepterande gällande mig dock säger vi inte ut min läggning osv till vem som helst och sen en del i min släkt vet och dom
tycker heller inte att det är något fel med att jag är bisexuell och dom älskar mig lika mycket för det!


Vill du ändra på synsättet?

Ja det är klart att jag vill det men tyvärr tar sådant här tid och man får kämpa länge med detta och inte ge upp! Därför är det bra att informera om
HBQT till folket runt om i landet och världen för den delen, ha med det på sexuallkunskapen och att läraren inte ska verka äcklad eller så av det.
För det är inget äckligt med de alls och kärlek är kärlek inget fel alls! Alla har vi rätt att älska och vem vi älskar med spelar ingen roll (en person med en anna person).
 

Är du med i någon HBTQIA-organisation/rörelse? Vilken/vilka isf?

Ja det är jag och det är denna (HBQTopia) annars är det inte något direkt jag är med i, ifs är ju medlem på RFSL.
 

Finns de något gayställe nära dig? Vilken/Vilka?

Ja det finns det och det är en del Wonk, Lesbian Heaven, Tomboy och sen finns det andra också om dom ej lagt ner.


Tycker du det borde finnas fler ställen?

Jag är nöjd med de klubbarna som är här i Malmö men tycker såklart att det borde finnas mer i de mindre städerna så att det blir utspritt så att alla
har chans till att gå på HBQT ställen och slippa åka flera mil för att kunna göra det. Men jag tycker dock att det borde finnas mer fik och så här i Malmö
än vad det finns.


Har du varit på en gaybar eller gaykrog? Isf vart o hur va de?

Ja det har jag varit, de jag varit på är:

Wonk, Tomboy, Qbar, Dröm fabriken, sen har jag varit på en krog som jag inte minns namnet på men något med pour less.. här i Malmö.
Kommer inte på fler kan varit fler ställen I don't know men ja en del och för många gånger för att kunna räkna. Det är roligt och inga som helst
problem med det!! Älskar det!


Lite kort och gott om vilka internet sidor jag är medlem på (då jag skrivit detta innan).

Jag är medlem på qx, gaymode, where's my Lesbian, jag har också varit medlem på Flator men gick ur då det inte gav mig något och jag var aldrig heller inne
på sidan.

Jag gillar sidorna men det är inget jag kollar vardagligen utan rätt sällan, jag tycker det är för mycket män som skriver till mig där men ja jag kommer alltid vara
medlem på qx iaf, where's my lesbian är la helt okej men inget måste och desamma gäller gaymode.

Jag har lite olika egna sidor som min blogg izzemizz , min facebook fanpage Izzy Foxx (min modell sida, så in och gilla) och så har jag tumblr länkarna gå att klicka på så klicka på dem ;) hihhi.
 
XoXo // Izzy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0