Benji - Religion

Hola guapas!
Veckans tema är alltså religion, något jag tror många inom HBT-världen nästan.. skyr?
För det är ju inte okej att vara gay inom religioner, eller hur?
Jag säger FUCK THAT.
Jag är kristen. Eller kanske mer troende en kristen, men jag tror på Gud och Jesus och allt det där.
Men jag VÄGRAR att tro att Gud skulle anse att kärlek mellan två personer skulle vara en synd.
Jag är 100% säker på att han är rätt chill med gay-people faktiskt, det var ju trots allt han som skapade oss.
Jag vill att någon visar mig den sida i bibeln där det står "DU FÅR INTE VARA GAY".
Den finns inte.
 
Diskuterade detta en gång med ett gäng otroligt kriskta människor, långt innan jag ens visste att jag själv gillade tjejer, och någon kläcker kommentaren " fast det är ju något som inte är som hos alla andra, så då kan man ju faktiskt säga att det är en sjukdom" och "vi vet folk som blivit botade och nu mår mycket bättre".
Jag blev så äcklad att jag höll på och spy.
Här sitter människor som påstår sig acceptera alla för vilka dom är, och sen kan dom inte acceptera något så fint som kärlek?
BLI BOTAD? Seriöst.
Dom som tänker så behöver bli "botade".
 
Jag tror på en Gud som älskar oss alla, vem vi en älskar.
 
Avslutar med en bild på hur jag sett ut idag, så tråkigt med inlägg utan bilder!
Halvgay och lika älskad av Gud, så det så! PUSS!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0