Elin om relationer




Jag kan då börja med att säga att jag är i ett förhållande. Jag har förmodligen hittat den personen som jag vill dela resten av mitt liv med. Som tidigare nämnt så heter hon Valeria. Hon kommer från Chilé urpsrungligen så hon är en foxy latina, haha! Jag kan lätt tänka mig att gifta mig med henne. Vi är redan förlovande sedan ett halvår tillbaks men det blir inget bröllop i de nära dagarna i alla fall. Vi träffades på nätet, pratade oändligt mycket i telefon i en halv månad och sedan bestämde vi oss för att träffas på riktigt. Vi klickade direkt. Det var härligt, det är härligt och alldeles underbart med henne. Jag har verkligen haft turen att träffa "den rätta".

Jag tycker att alla ska få bli kära i vem de vill, oavsett kön. Och som de flesta vill göra när de har hittat den rätta, så vill man gifta sig. Jag tycker därför att alla ska få lov att gifta sig, kvinnor med kvinnor, män med män och kvinnor med män. Jag vill också göra det en vacker dag men inte på det traditionella sättet i en stor kyrka utan på en strand i ett annat, varmt land. Det borde inte finnas några regler eller annat trams för vem man ska få leva och spendera sitt liv med. Samma sak gäller det såklart det här med barn. Adoption, fosterfamilj eller inseminering borde alla få göra. Jag tänker förmodligen själv skaffa barn i framtiden, helst genom inseminering. Och då kommer vi direkt till frågan om rör könsroller. De flesta har nog en uppfattning om att det krävs en manlig och en kvinlig roll i ett förhållande. Kanske är det så men det måste inte vara så. I mitt förhållande tillsammans med Valeria så är det nog jag som har den mer "kvinnliga rollen" och Valle den mer "manliga rollen". Det är inte överdrivet stora skillnader men man kan notera det. Främst kanske på grund av hennes korta hår och lite mer "mitt-i-mellan-neutrala" klädstil. Därför tror jag att jag hade fått vara den som hade burit vårt framtida barn. Men helst hade jag velat ha "ett barn var".

Jag tror att man idag, kan få vara mer hur och vad man vill. Fler människor har börjat ignorera vad andra människor har för åsikter om en själv när det kommer till hur man bör vara. En tjej som kanske känner att hon är mer bekväm i "killiga" kläder, har det osv.

Slutligen mina åsikter om de här olika levnadssätten:
a) Polygyni - en man är gift med flera kvinnor.
b) Polyandri - en kvinna är gift med flera män.
c) Polygynandri - flera män och kvinnor är gifta med varandra.
d) Bigami - en person är gift med två personer.
e) Polyamori - är utövandet, önskan om eller förmågan till flera samtidiga kärleksrelationer, med samtycke från alla inblandade. Polyamori skiljer sig från polygami, som är giftermål mellan flera parter.

Tja, jag skulle nog säga en och samma sak om alla de ovanstående levnadssätten. Allt är tillåtet så länge alla är med på det men jag personligen tror att alla är menade för en person, men det är vad jag tycker.

Tack för mig! Puss / Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0