Izza - Relationer

Relationer



- Singel eller upptagen? Hur träffades ni isf?

Jag är singel, tyvärr men det är sådant som händer trots detta så är jag faktiskt riktigt nöjd måste jag ju säga! .



Åsikter/tankar om samlevnadsregler o giftemål för samkönade, adoption, vill du skaffa barn eller har du barn? Åsikter/tankar om abort: För eller emot? Vem är du: "Mannen eller kvinnan" i förhållandet? Könsroller, Genus.

Jag tycker att en annan människa ska kunna få gifta sig med en annan människa så länge båda är med på det och att man inte skadar någon annan, dock så tycker jag ju såklart att man inte ska få gifta sig med någon i sin släkt för det finner jag fel, det är bara sjukt enligt mig. Men inget jag styr över. Så länge man är lycklig och har funnit den personen som man vill spendera sitt liv med tycker jag det är vackert, sen vad man har för kön spelar ingen roll och det spelar heller ingen roll om man inte vill bli kallad kvinna eller man. För mig är det fint att man vill leva och spendera resten av sitt liv med någon annan och det finner jag inte att det är något fel, sedan om man väljer att gifta sig eller inte är upp till var och en men jag tycker inte att man ha rätt att ta bort rätten för någon människa att gifta sig med en annan människa.

Jag tycker att alla ha rätt till att få adoptera så länge dom är lämpliga som föräldrar sen vad man har för kön eller hur ens kärleksliv ser ut tycker jag inte borde spela in. För det viktigaste är att barnet kommer till en bra familj med mycket kärlek och en familj där dom kan växa upp och få ett bra liv. Inget våld och andra sjuka saker som kan hända. Min mening är att bara för man är två av samma kön ect så betyder det inte att man inte är lämpad som föräldrar, det är ju personligheterna som speglar in och vad man är för en sorts människa och vad man är för en sorts människa går inte att mäta in i vad man har för läggning och kön. För alla ha rätt att skaffa barn och speciellt om det är till ett par som har ett kärleksfullt och bra förhållande!

Jag har inga barn men någon gång i framtiden vill jag skaffa barn och sen om det blir med en kvinna eller man får tiden avgöra, om det är mitt biologiska eller inte osv, listan är lång. Men jag älskar barn vilket jag alltid gjort och kommer alltid göra men tror ju inte att jag kommer skaffa barn som enstamstånde men vem vet om man nu skulle få för sig det. Man kan inte veta vad som händer i framtiden och jag väljer att leva i nuet och ta framtiden som den kommer.

Mina tankar/åsikter om abort är som så att jag tycker det är upp till var och en att avgöra hur dom vill ha det. Men bara för det så tycker jag självklart inte att man ska utnyttja abort som preventivmedel vilket många unga tjejer tyvärr gör. Jag själv skulle aldrig kunna använda de som preventivmedel för det finns faktiskt massor som kan förhindra en att bli gravid. Men om man blir våldtagen eller inte helt enkelt kan ta hand om ett barn för man är i ett missbruk eller i en dålig period i ens liv så är det helt okej att göra abort. Men man ska helt enkelt inte missbruka det och verkligen, verkligen tänka sig igenom om man nu fundera på att göra abort! Men jag acceptera allas val och beslut för det är deras ansvar och inte mitt.

Sen kommer vi till vem jag är i ett förhållande och det bryr sig på beroende vem man är tillsammans med, dock brukar jag oftast vara den som är lite mer "manlig" då jag kan rapa, supa som en "man" och är en liten pojkflicka i grund och botten. Dock är jag väldigt feminin av mig men i mina senaste förhållanden jag haft så har jag ju blivit mannen men det är ju inte som vi sagt du ska vara mannen och du kvinnan, utan det har bara blivit så om man nu ska peka ut mannen och kvinnan i förhållandet. Men det skiftar helt klart för i vissa saker kanske jag är mer kvinnlig än min partner och tvärtom. Det spelar ingen roll för mig utan så länge båda är lyckliga och kära så har inte vem som är "mannen"/ "kvinnan" i förhållandet in. Det med könsroller spelar heller ingen roll alltså egentligen om man tänker efter så gör det inget vad man har för kläder på sig osv. Jag menar det är bara vi människor som byggt upp normen om vad som är kvinnligt och manligt. Men för mig har det ingen betydelse och jag tycker att det är bra att vissa mammor och pappor låter sina barn ha på sig vad dom vill även om det nu är "pojk/flick" kläder för det borde faktiskt inte finnas! Kläder som kläder ha på dig det du trivs i och bara för det ska man inte bli dömd, mobbad eller utstött!

Åsikter/Ideér om dem här olika levnadssätt:
a) Polygyni - en man är gift med flera kvinnor.
Vill man och alla är överrens så borde man få vara gift med flera kvinnor. Men jag hade ju inte accepterat det alltså att min man (om jag nu skulle gifta mig med en man) att han har fler fruar än mig och att inte jag får ha fler fruar eller män, haha. Men det är upp till var och en och jag säger som många gånger för så länge dom tycker allt är bra och accepterar det så är det okej. Inte jag som ska leva med det men bara för det så ska dom som har en man som är gift med flera kvinnor bli tvingade att säga ja.

b) Polyandri - en kvinna är gift med flera män.
Jag säger exakt samma som här ovan!

c) Polygynandri - flera män och kvinnor är gifta med varandra.
Jag säger samma som här ovan så länge alla är med på det och ingen blir tvingad och dom är lyckliga så ska inte jag stoppa dom, eller någon annan för den delen. Det är upp till var och en men jag vet ej om jag skulle vilja ha det så. Men man kan ju inte dissa det helt för man ska aldrig säga aldrig! Man vet ej vad som händer i framtiden!

d) Bigami - en person är gift med två personer.
Se ovan!

e) Polyamori - är utövandet, önskan om eller förmågan till flera samtidiga kärleksrelationer, med samtycke från alla inblandade. Polyamori skiljer sig från polygami,
som är giftermål mellan flera parter.

Det är samma som ovan, jag vill inte dömma andra för deras val i kärleksrelationer och det är upp till dem som är inblandade att sköta det och inte jag. Kärleken är fri och jag acceptera deras val i livet sen kanske det inte är rätt alla gånger men det är ju upp till det inblandade. Men visst kanske kan bli jobbigt om det nu skulle bli massor med draman och att den ena blir mer kär än den andra och vill ha ett slutet förhållande (bara de 2). Jag tror inte jag skulle kunna ha flera partners som är mina flickvänner/pojkvänner men ja man ska ju inte dissa något fören man testat själv. Jag har inte direkt haft något sådant här förhållande men haft öppet förhållande men det var bara okej med vissa saker osv. Så det är upp till var och en vad dem väljer men kan vara bra att reda ut allt sådant och alla
frågetecken innan man ger sig in i leken så att ingen blir sårad. För det är inte kul att bli sårad men tyvärr kan man inte alltid komma undan utan att bli sårad och det gäller inte bara i förhållanden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0