Känn En Doft Av Kärleken


Relationer - Singel eller upptagen?
Jag är väldigt singel sen ett år tbx. :)
Har mina ögon inriktade på en person men jag tar det lugnt, jag har inte brottom.
Hur träffades ni isf?
Instagram, Thegaynessinsweden.


Åsikter/tankar om samlevnadsregler o giftemål för samkönade, adoption?
Jag anser att det är allas fulla rätt. Oavsett om man är född med ett organ som är utåt eller inåt.
Kärlek är kärlek, men ibland behöver den lite hjälp på traven för fullbordas.

Vill du skaffa barn eller har du barn?
Jag har inga barn. I detta nu så vill jag inte skaffa barn, men jag känner mig själv. Jag lär ändra mig hundra gånger till.
Om det är med rätt person, då vill jag skaffa barn.
Jag vill skaffa barn med min livspartner, jag är själv "studsbollsbarn". Jag har fått studsa väldigt mycket mellan min far och mor, då dem inte varit/är tillsammans

Åsikter/tankar om abort: För eller emot?
Svårt, emot. Men det kan vara för jag aldrig varit gravid, så jag har en känsla av att när jag blir det så kommer jag inte kunna med att abortera.
Är jag i en sits då jag inte kan ta hand om barnet själv, då adopterar jag hällre bort. I hopp om att barnet får en bättre uppväxt.

Vem är du: "Mannen eller kvinnan" i förhållandet?
Könsroller, Genus.
Jag anser inte att det är en nödvändig generalisering, jag tycker det är dumt uttryck rakt ut.
Jag är född som kvinna, och ser mig själv som en kvinna.
Antagligen är jag "kvinnan i förhållandet" då.
Uttrycket "mannen eller kvinnan i förhållandet" är mer eller mindre en fråga om man (out of prejudice) slaffsar snus och tittar på svettiga män som sparkar på kohud eller om man är tillsammans med spisen.
Hahah.. Läs det med en nypa salt, oki?

Åsikter/Ideér om dem här olika levnadssätt:
a) Polygyni - en man är gift med flera kvinnor.
Varför vill man ha fler? Jag anser inte det är okej. För giftemål ingår man med personen man ser som sin livspartner. Och jag är emot giftemål, för det känns mer eller mindre som det är något man ingår enbart för att få full kontroll och äganderätt.

b) Polyandri - en kvinna är gift med flera män.
Same shit, and same fucking answer.

c) Polygynandri - flera män och kvinnor är gifta med varandra.
Nej.
d) Bigami - en person är gift med två personer.
Nej.
e) Polyamori - är utövandet, önskan om eller förmågan till flera samtidiga kärleksrelationer, med samtycke från alla inblandade. Polyamori skiljer sig från polygami, som är giftermål mellan flera parter.
Nej.

Kalla mig gammalmodig, men detta är mina åsikter. Nås fortfarande på bloggen; http://phineline.spotlife.se/. Kommentera och fråga gärna! PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0