Lite som Herkules, fast mindre trovärdigt.

Todeloo!
Ikväll är det min tur igen! Som ni har längtat. ;)
Temat är religion, jag är icke troende men döpt. Dvs, jag "tillhör" kristendomen.
Saken att jag är döpt är något jag skyr min mor för, jag är emot dop.
Jag anser att tradition eller ej, det är något man ska få välja längre fram.
Om jag nu hade velat att en snubbe i klänning skulle hälla vatten på min arma kropp, så skulle jag sökt upp honom längre fram.

Jag ser mig själv som humanist,
Humanismen som livsåskådning är uttalat sekulär, obunden och oberoende av varje föreställning om påstått gudomliga eller magiska krafter. Spekulationer i och exploatering av tron på kosmiska makter eller andliga väsen ingår inte i dess världsbild. Den erfarenhetsbaserade verkligheten betraktas som principiellt förklarbar med vetenskapliga metoder, även om vi säkerligen aldrig kommer att förstå den fullständigt. Humanismen som livssyn är fri från mytiskt tänkande och förespråkar istället en världsbild grundad i kritisk rationalism. Humanismen förespråkar också ett sekulärt och pluralistiskt samhälle präglat av respekt, omtanke, rättvisa, solidaritet och ansvar.
 
Har planer på att gå ut ur svenska kyrkan, dock inte gjort det än. Why? Not a clue.

Ni finner mig fortfarande på bloggen;
http://phineline.spotlife.se/
puss på er.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0