Religon - Izzy

Tänkte först göra ett videoinlägg men skippar det då det skulle bli as kort, kanske bara 3 min och det kändes onödigt. Så idag blir det tyvärr bara text men kommer bli ett videoinlägg så fort det finns chans till det. Känner mig lite dålig men ja ni får helt enkelt ta det.

Då jag inte är troende och inte hör till någon religion så finns det inget att säga om HBQT världen mer än mina egna åsikter och vad jag tycker då jag själv är bisexuell och som ni redan kanske vet så tycker jag att kärleken är fri.

Dock föddes jag in i Kristendomen och inom just kristendomen så är det mycket öppnare än vad det var innan och man kan även gifta sig i kyrkan med samkönade partners. Så det går åt rätt väg.
Så jag föddes både in i kristendomen och inom ortodoxa kyrkan. Jag är inte så insatt i den för ja man läste ej mycket om det i skolan och min pappa är inte direkt troende han heller så att han har ju inte direkt så mycket koll där heller. Men vet att det finns ortodoxa regnbågsköer och enligt dom så är det lite halv öppet eller vad man ska säga. För det finns delar i världen där det finns stöd grupper för troende ortodoxer inom hbtq världen. Sedan att det verka mer strikt än vad det är. Men som sagt kan inte uttala mig så mycket om detta då jag ej är insatt eller ens troende. Visst att man tror på något men jag tror verkligen inte på gud och hela den historian. Men bara för att jag inte tro tycker jag inte att det är fel att tro på gud. Det är upp till var och en!

Puss // Izzy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0