Nanni om relationer


PUSS

Singel eller upptagen?
Singel!

Åsikter och tankar om:
Samlevnadsregler och giftemål för samkönade.
Asså...det känns knappt nödvädigt att ens diskutera. Det är en SJÄLVKLARIGHET att man ska gå gifta med den man älskar oavsett vilket kön man har eller vilket kön ens partner har. Kärlek är kärlek. Punkt.

Adoption
Självklart ska man få adoptera, heterosexuel som homosexuell osv. Man är inte dåliga föräldrar för att man är samma kön? Och jag tror att samhället är så vant nu med alla homo par så när vi vi blir äldre och skaffar barn så kommer det inte vara "värsta grejen" att man som barn kanske har två mammor eller två pappor.
Jag ska ha barn någon gång i framtiden, men inte än på mååånga år. Jag är bara 18, jag är själv ett barn lixom.

Abort
Jag är för abort. Jag tycker att man själv ska få välja om man vill behålla barnet eller inte och det ska självklart finnas ett alternativ att ta bort barnet. Vissa kan se det som mord, men jag hade hellre gjort abort om jag inte hade vart redo att ha ett barn. Det är väl bättre att ta bort barnet innan det är försent istället för att barnet ska vara ovälkommet och kanske illa behandlat? Jag säger inte att jag skulle behandla ett barn illa, aldrig, men det finns ju folk som gör de tyvärr.
Hade graviditeten gått för långt och fostret blivit för stort för en vanlig abort och det skulle krävas operation hade jag självklart fött barnet, men kanske adopterat bort det. Det är svårt att säga eftersom jag aldrig varit i den situationen. Men iaf, jag är helt för!

Är jag mannen eller kvinnan i förhållandet?
Jag är kvinnan, och min blivande kvinna kommer också vara kvinnan. Varför måste någon vara mannen i ett lesbiskt förhållande? Jag förstår kanske att det oftast är någon i förhållandet som kan ta över den "manliga rollen" lite men ser fortfarande båda som kvinnan i förhållandet.


Åsikter och idéer om olika levnadssätt
Polygyni - en man är gift med flera kvinnor
Nej nej och nej. Man gifter sig med en person...asså...detta kan jag inte ens diskutera om för jag kan ingenting om sånt här. Men JAG tycker att man gifter sig med en person. Jag är till och med sån som tycker att man gifter sig en gång och sen är det så lixom...därför jag tänker vänta måååååååånga år med att gifta mig då jag aldrig vill behöva skilja mig.

Polyandri - en kvinna är gift med flera män
Läs ovan... -.-

Polygynandri - flera män och kvinnor är gifta med varandra
Asså dessa jävla ord, går ju knappt att stava. Asså neej....jag kan inte diskutera detta...känns inte riktigt rätt.

Bigami - en person är gift med två personer
Samma fråga som dom innan ju....

Polyamori - är utövandet, önskan om eller förmågan till flera samtidiga kärleksrelationer, med samtycke från alla inblandade. Polyamori skiljer sig fårn polygami, som är giftemål mellan flera parter.
Jaja det är är väl lugnt. Hade ALDRIG gjort de själv men det finns ju folk som vill ha de så..fine, go for it. Sålänge det inte handlar om giftemål...kalla mig lillgammal, haha


Glöm inte kika in supernanni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0