Min favorit HBQ Film, Serie och bok. +Porr

Veckans tema: Film & Böcker - Gaytema:


Favorit film måste nog vara Patrik 1,5,
Det handlar om ett manligt homosexuellt par som är nyinflyttande och vill få tillökning, som i barn.
Vid inflytten så åkte de till någon slags grillfest, där välkomnar deras nya grannar dem samt frågar var deras fruar är.
Då säger dem rakt av att de är partners, personerna reagerar inte något större. Men att de genast blev obekväma visade de rätt duktigt.
I svensson samhället de flyttat till får de gå igenom en hel del homofobi.

Jag vill inte spoila själva filmen, vilket antagligen är meningen med detta tema.
Men, vill ni veta mer?
Så får ni gärna kika på den, ni lär inte ångra er (beroende på vad ni gillar för typer av filmer). Enligt mig är den en av dom få bra "gayfilmerna" just för den tar fram livssituationen hos HBQpersoner i dagens samhälle. :)

Betyg av mig: Fem kvinnotecken av fem.

 

Favorit serie? Jag vill inte vara den som är den, men det är helt enkelt L word.
En bra beskrivning på L word är; Vardagligt liv hos HBQpersoner. (Nej, nu påstår jag inte att alla som är med är HBQ. Men marioteten är HBQ.)
And yup, I've got a crush on Jenny. Omnomnom! (För övrigt hon till vänster)
Check it out!

Betyg av mig: Fyra kvinnotecken av fem.

 

 

Favorit Bok må jag säga är Luder av Helen Walsh. Den gavs ut år 2004 och är såld till 10 olika länder.

Denna bok är inget för de känsliga, hela boken är väldigt rå och hård. ung kvinna som ogärna gosar med en flickvän, utan helst umgås med polare. Som bara vill ha sex och gå vidare, därför köper det hon vill ha av kvinnor som arbetar på gatan.
SEX KNARK OCH HOROR.
Äntligen någon som skriver öppet om en tjej som super, knarkar och köper horor.
Ingen prinsesstämpel här inte, kvinnor kan med. Lilla nittonåriga Millie OReilly är  en söt, smart och rapp kvinnlig antihjältinna. Millie är utagerande. Millie tar initiativ, Millie utnyttjar och torskar. Millie konsumerar andras kroppar som en avskärmad tonårskille som sett för mycket porr
Boken är beskrivande, så alla trippar och sexakter står detaljerade. (För den som gillar det lite extra.)
Betyg av mig: Fem av fem kvinnotecken.

 

För eller emot porr?
Denna frågan är rätt så rolig enligt mig, jag är varken för eller emot porr.

Jag tittar själv inte på porr, men jag respekterar att andra tittar på det. Allt från en partner tittar på det till polare ser på det, hey det är bara acceptera.
Vissa tittar hällre på sex än har det? -.o
Hahahah nej men, gillar man det?  Kör på, jag vill dock inte vara med och se på det.
Det attraherar mig inte!
Jag blir bara uttråkad och börjar hålla på med annat,
Rita är populärt.
Så man kan väll påstå att jag är för porr, så länge de som tittar på det inte försöker blanda in mig. ;p
Dock kan jag påstå att jag anser att det vackert med nakna kvinnor som kysser varandra osv.
Men det är inget man ligger och "gråtpullar" till.

 


Veckans fråga från mig är;

Hur ofta tittar du på porr? Jag och denna blogg dömer ingen. :)

Finns fortfarande anträffbar på bloggen; http://phineline.spotlife.se/
Kik: Phineline
Instagram: Phinelin3

Over and out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0