Relationer - Benji

- Singel eller upptagen? Hur träffades ni isf?

Singel, och det kanns faktiskt javligt bra just nu.

Åsikter/tankar om samlevnadsregler o giftemål för samkönade, adoption, vill du skaffa barn eller har du barn? Åsikter/tankar om abort: För eller emot? Vem är du: "Mannen eller kvinnan" i förhållandet? Könsroller, Genus.

Jag tycker, och har alltid tyckt, att det borde vara en sjalvklarhet att alla ska fa gifta sig med den de alskar. Giftemal handlar ju om att lova att alska varandra hela livet, och vem ar en simpel manniska att saga att nagon inte far lova varandra det? Usch jag blir sa ARG nar jag tanker pa att det faktiskt finns manniskor som inte vill ge alla denna ratten, t.ex. pga religion. Jesus alskar val alla barnen?

Samma sak galler adoption, SJALVKLART ska gaypar fa adoptera!! Tror arligt talat att de gaypar som har barn ar 1000ganger battre foraldrar en manga straighta. Att ett barn skulle ta skada av att ha tva mammor eller pappor ar ju fan bara tjaffs.

Jag ar for fritt val. Kan man inte ta hand om ett barn ska man inte satta det till varlden. Samtidigt kan jag pa nagot satt tanka att blir det ett barn sa ar det pa nagot satt meningen att det ska vara ett barn.. Jag tycker att man ska tanka pa skydd fran borjan och inte tanka typ "asch man kan alltid gora abort!", for mig ar abort en nodlosning och jag hoppas att jag aldrig behover gora det.
Men som sagt, ALLA ska ha friheten till det, ingen ska behova tvingas att bli mamma.

Mannen eller kvinnan.. Om man nu ska vara san sa ar val jag kvinnan, i alla fall utseendemassigt. Jag har faktiskt aldrig traffat nagon lesbisk som jag skulle kalla man, visst kanske till stilen osv, men vi ar ju alla kvinnor, right? Tycker detta ar ett ganska uttjatat amne, tycker det ar en dum fraga faktiskt, typ nar nagon fragar " va du tjejen eller killen i ert forhallande?". Vi var tva tjejer. Jag gillade tjejeiga klader, mitt ex gjorde inte det, men vi ar tva tjejer, det ar liksom darfor det kallas gay.

Åsikter/Ideér om dem här olika levnadssätt:
a) Polygyni - en man är gift med flera kvinnor.

b) Polyandri - en kvinna är gift med flera män.

c) Polygynandri - flera män och kvinnor är gifta med varandra.

d) Bigami - en person är gift med två personer.

Svarar pa alla ovanstaende: For mig ar giftemal mellan tva personer. Det ar nagot man gor med personen man verkligen alskar, och man kan inte alska tva pa det satten samtidigt.

e) Polyamori - är utövandet, önskan om eller förmågan till flera samtidiga kärleksrelationer, med samtycke från alla inblandade. Polyamori skiljer sig från polygami,
som är giftermål mellan flera parter.
Detta tycker jag daremot att man far gora som man vill med, salange alla parter ar med pa det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0