PRIDE - FA



Pride - Om jag ska vara ärlig är jag inte så insatt i det här med pride festivaler och diverse saker, nu menar jag inte att jag inte har någon kolla alls men har inte så mycket koll som jag tror dom flesta har.
Iallafall så det jag vet om pride festivaler är bra, och jag tycker att det är bra att den finns då man faktiskt kan representera olika läggningar..
Sen tycker jag att det kan bli lite mycket när folk ska hålla på att gå nakna mm.. Jag själv tycker inte att det är att representera utan mer att skämma ut oss(Min åsikt)
Självklart är jag för pridefestivaler, men emot naken heter.. okej med lättklätt men ja ni förstår kanske vad jag menar!

Finns det nära dig? - just nu bor jag upp i örnsköldsvik, och eftersom jag har så dålig koll på pridefestivaler är iprincip bara stockholmpride det jag vet..
Men ja det finns nära mig eftersom jag är från nyköping som ligger 10 mil söder om stockholm och spenderar sommrarna hemma där med min familj så tycker jag att ja Stocholmpride ligger nära!

Har du varit på pride? - Ja jag har vart på stoholmpride en gång, eller man kanske mer ska säga en dag. Jag och 2 kompisar åkte upp över en dag/kväll och vi kunde tyvärr inte stanna längre pga att jag skulle åka tillbaka till övik och verkligenheten igen.. men i år då ska jag försöka att planera bättre så att jag kommer kunna vara med på prideveckan i stockholm!

Hur var det? - Det lilla jag ficck uppleva så tyckte jag att det var en otroligt rolig känsla och vill mer än gärna uppleva det igen och det kommer jag självklart se till att göra.

som jag nämde innan har jag inte mycket koll på olika pridefestivaler runt om kring så kan inte svara på om det är någon speciell pridefestival jag vill åka till.. Eller svara kan jag ju göra genom att säga STOCKHOLMPRIDE

fridaahlerup.wordepress.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0