Pride - Izzy


Hade först tänkt göra en video om temat pride men jag känner att jag inte orka det, så jag väljer att skriva ist.
Mina tankar och åsikter om pridefestivaler är: - att det är bra med pridefestivaler och jag bara älskar dem.
För vi regnbågs människor and so on är inte lika accepterade i samhället som "strighta" är och just vid sådana hära tillfällen
får vi visa upp oss och visa omvärlden att all kärlek är okej. Alla människor är ju välkommna att vara med och ingen är utanför.
Vissa tycker inte om pridefestivaler men det är upp till var och en och jag accepterar det. Men jag personligen älskar dem och
känner många som är med under dessa event och är med endast för att dom vill visa sitt stöd osv, alla är välkomna och det
är precis så det borde vara. Älska alla och le, världen blir vackrare då! ;). Ni märker nog att jag är för pride dock tyckedr jag det
är lite konstigt med de som gå nakna för jag fattar inte grejen med de men ja inget jag stör mig på och dom får göra precis vad dom vill.
Dock har jag aldrig sett någon gå naken under pride festivaler osv. Men hört andra som sett det, jag missar allt det intressanta att lägga ögonen på? haha.

Om det finns pride festivaler nära mig så det finns det jag bor i staden vi har regnbågsparaden 1 gång om året! Helt underbart, är det och det finns även
köpenhamns pridefestival som bara ligger ca 40 min från mig med tåget. Jag har varit på pride event några gånger och det var riktigt roligt, underbart
osv, listan är lång! Vilka jag varit på är Regnbågsparaden här där jag bor och sedan pride i köpenhamn! Gillade båda två som fan på olika sätt.
Första gången jag var på pride i köpenhamn så visste jag inte att det var den dagen jag och min kompis valde att åka över för att festa i Chris och
på sams bar så det var en rolig överraskning och vi hade sjukt roligt måste jag ju tillägga!

Det finns en hel del olika pride event som jag hade velat åka på, känns som det är för mycket att nämna haha men ja några exempel kan jag ju allt ta:
- Pride i England, tyskland, LA, New York och lite här och där runt om i världen, hade varit cool och vara med på paraden i Serbien men tyvärr så blir
det bara skit då och man blir nedslagen and what not. För tyvärr är det inte lika accepterat där som det är här i Sverige men det kommer väl någon gång!
Hoppas innan jag dör så att jag vågar vara med där. Thihih.

Ja jag har inte så mycket mer att tillägga så jag avrundar vi höres nästa vecka och då kommer jag antagligen att vlogga ;)

Xoxo // Izzy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0