Pride!


Älskar min Pride piercing!

Hmm spännande tema! Jag faktiskt blivit lite splittrad vad gäller min åsikt om Pride festivalen sen jag kom ut.

Innan det så tyckte jag att det var helt fantastiskt då man kan få vara sig själv och visa upp sig och visa upp homosexualiteten och så.

Men nu, efter att jag själv kommit ut, eller egentligen efter att jag insåg att jag faktiskt var gay, så tycker jag att det är lite för stor hetts kring Pride festivalerna, då det blir som att "åh kolla på oss, vi är speciella" samtidigt som vi blir irriterande när folk inte behandlar oss som om vi vore precis som alla andra, helt normala alltså.

Så jag tycker det är helt underbart då det är jävligt kul, samtidigt som jag tycker att det är lite för stor grej över de då det känns som att vi vill bli annorlunda behandlade under såna här tillställningar när vi annars blir irriterande när vi faktiskt blir annorlunda behandlade...ah ni fattar!


Eftersom att jag bor i Sthlm så har jag ju väldigt nära till Sthlm Pride så brukar jag vara där för att se paraden sista dagen, men detta år kommer bli de första året jag är där för festivalen och som gay då jag hade pojkvän de tidigare åren, så de ska bli spännande!!

Hmm, någon speciell Pride jag vill på, asså jag vet faktiskt inte, vet inte ens vart dom finns, haha. Tror de är någon i Danmark i sommar som en vän ska lura med mig på ^^


Jag har ju sån jävla tur också då min mammas pojkvän kom fram till mig för några månader sen och sa att han hade fixat en biljett till mig till Sthlm Pride, helt gratis. Hur, frågade jag då. Då fick jag svaret "mitt företag är huvudsponsorer", hell yeah säger jag!

Nu till helgen är det ju HBTQ-festival i Göteborg och sjääälvklart ska jag dit, kommer äga! Jag ska äga krogarna i Götet och jag ska äga liseberg, bara så ni vet! :)

Glöm inte att kolla in min blogg, SUPERNANNI, yee!

PEACE! // Nanni




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0