FA



Namn: Frida Ahlerup
Ålder: 18 år
Bor: Örnsköldsvik

Ja ni vart ska jag börja, jag börjar med att berätta att det här är något jag aldrig gjort förut, alltså gästbloggat så det blir spännade och se hur det här kommer bli.

Lite om mig: Just nu bor jag i Örnsköldsvik och håller på att plugga klart sluttampen innan studenten.
Jag är väldigt intressarad av idrott och höll länge på med både fotboll och hockey. Men så kom den dagen då jag var tvugen att göra ett val då det inte fanns tid för båda och man skulle börja gymnasium.
Det var ett svårt val och visste inte hur jag skulle välja, jag visste att jag hade en plats på fotbollsgymnasiumet som finns hemma i min hemstad som är Nyköping.
Jag bestämde mig för att söka olika hockeygymnasium runt om i landet och sökte västerås som första alternativ, jag fick åka på en tryout och därefter var det bara att vänta på ett samtal om beskedet.. Under den här väntan intalade jag mig själv att om jag kommer in på hockeygymnasium (HG) så tar jag chansen och satsar på hockey, beskedet kom och jag kom in så det var bara att börja planera flytt..

Dagen kom då jag flyttade från Nyköping och min familj till Västerås och en främmande stad där nya erfarenheter skulle växa.
Att börja gymnasium och ett nytt lag i en ny stad är inte det lättaste, men alltig flöt på bra och jag kom in i det snabbt och hade lätt för att få nya människor då jag är en väldigt öppen person.
Allt rullade på och saker och ting föll på plats och man hade börjat bygga upp en rutin som man följde.

VIK laget jag spelade med spelade i Riksserien (elitserien) men vi var ett botten lag då vi gick upp samma år som jag flyttade dit!

Nu till det ni säkert vill veta: Hur jag kom ut med att vara bi! : Jo såhär var det efter att jag kommit i ordning och allt i västerås kom en tjej in i mitt liv..
Hon spelade i samma lag som mig och var från ungern, vi hade inte pratat mycket innnan troligtvis för att jag kände mig så osäker på engelska.. Men den dagen kom då vi började prata och vi pratade mer och mer för varje dag.
Jag visste att hon hade flickvän hemma i ungern och att jag verkligen inte skulle kunna vara tillsammans med en tjej, jag som bara vart tillsammans med killar hela mitt liv. Men så kom den dagen vi skulle ses, jag var inte ensam malin som också spelade i samma lag var med och vi bstämde oss för att se på film.
Vi kollade på film och pratade om allt möjligt. Efter ett tag gick malin hem och jag och den här tjejen vart ensamma i min lilla lägenhet. Vi kollade på en nya filmer och pratade om allt möjligt, tillslut var klockan runt 06 och vi beslutade oss för att lägga oss i sängen och fortsätta kolla på filmen. 
När vi låg där så bara hände det att vi kysstes, jag minns det som helt underbart. vi somnade, sen då vi vaknade var hon tvungen att gå hem. Det var då det underbara blev ett krig i mitt huvud ett krig av alla möjliga tankar, tankar som, vad betydde den här kyssen? hur känner jag? hur känner hon? mm..

Jag kunde knappt kolla på henne dom närmsta träningarna, jag kunde inte heller prata med henne. En dag berättade hon vad hon kände och att hon gjort slut med sin tjej.. 

Mina tankar vart så värre och gjorde mig ännu mer fundersam över min läggning. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag i princip ignonerade den här tjejen från mina känslor och levde i min bubbla för en stund! Tills den dagen kom då en tjej i laget som är gay kom fram till mig och la en hand på min axel och så något i den här stilen till mig "jag ser att det är någonting mellan er, våga visa det, det hjälper inte att hålla sina känslor inne"

Det var den dagen jag vågade berätta för den här tjejen vad jag kände för henne och det var då allt startade på riktigt och det var underbart.
Det tog ca 3 månader innan jag vågade berätta för mina föräldrar, men när jag väl gjorde det så tog dom det bättre än jag trodde dom skulle ta det så det var verkligen skönt.

Livet rullade på och jag och den här tjejen hade det jätte bra.. Tills den dagen jag skulle flytta till övik och hon till stockholm pga att Vik slutade satsa på sin damhockey! jag flyttade till övik för att spela med MODO och hon till stockholm för att spela med AIK..

Vi sa tillvarandra att vi kunde klara det om vi ville men tyvärr så funkade det inte dels pga att den här tjejen var väldigt svartsjuk och vart arg över allt jag gjorde.. Jag hade iallafall 10 underbara månader med min första tjej som alltid kommer vara speciell för mig..

Det var lite små fakta om mig och om hur jag kom ut som bi år 2009, mer om mig kanske ni får veta i senare inlägg, vem vet, det beror lite på vad temat har att erbjuda!
Hoppas ni gillar det ni nu läst

//Frida Ahlerup
www.fridaahlerup.wordpress.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0