May The Colors Be With You.

Hej hej!
Dagens tema vilket är pride, är något jag kommer ha lite svårt för.
Jag har funderat hela veckan på "hur ska jag formulera det här? Vad vet jag om pride? Är jag för eller emot?"
Jag kom på idén att nej men, jag tittar in de andras inlägg så kanske jag får insperation.
Men jag valde att avstå det, jag vill inte påverka min åsikt av de andras.
Utan det är roligare att göra mitt lilla inlägg, och sedan läsa vad dom andra har sagt.
Tänk om vi är tvärtemot varandra? Haha men men, back to the topic.

Pride
Jag har väldigt svårt att vara opartisk då jag aldrig varit på pride.  Pride är i sköna Stockholm vilket har försvårat det hela för mig. Fröken Phineline bor i Falköping, har visserligen släkt i STHLM men orkar inte krångla till det.
Jag ska förmodligen jobba på etableringen på pride i år, men inget som är säkert. Beror på om man har pengar till resor och  sovplats. Får se, Får se.

Jag är både för och emot pride, jag är för att man ska lyfta fram mångfald och man ska höja vackra flaggor överallt.
MEN! Något som jag är emot är att dom har låtit det stiga över huvudet.
Vad jag har hört så behandlar dom sina funktionärer som skit, och det är något som jag har misstankarna på att det stämmer också.

Jag är så himla kär i HBTQfestivalen så jag kan inte låta bli att jämföra dem två.
I Göteborg så har dom nu nästa vecka en festival som heter HBTQFestivlen, den är för att lyfta fram livssituationen för HBTQperson. En konst och kulturfestival helt enkelt som är startad av en kulturförening och göteborg & co.
Jag har jobbat åt HBTQFestival inom infocentrum nyligen och ska fortsätta senare igen.
Det är trevligt bemötande, helt underbara kamrater och en sjukt söt platschef (mijaouh, sa jag precis det där? Nej, jag trodde väll inte det.) Behöver la inte skvallra på mig? ;)

Jag som bor en timma ifrån har fått ett pendlarkort, så jag kan transportera min söta rumpa gratis fram och tbx till festivalområdet. Samt har dom fixat sovplats på ett vandrarhem (GRATIS!!) åt mig under tiden jag jobbar.
Och på det gratis inträde på rainbowparty och efterfesten, självklart. Men där ska jag jobba av fri vilja endå. :)

Vad får jag av pride? Jo, kämpa röven av mig. Pröjsa flera hundra för ta mig dit, slagga på ett b vandrarhem för 195kr per natt.
Nej tack.

Så, man ska gå på pride. Inte jobba som funkis där, det är den uppfattningen jag har fått.
Men själva idén är bra med pride, och tycker den verkligen ska leva vidare och stanna kvar.
Ja, det var väll mitt för denna gången.

Finns här om ni saknar mig, http://phineline.spotlife.se/.



Kommentarer
Postat av: izzy

Okej men du vet att finns fler pridefestivaler än den i sthlm. Utifrån det jag skrev så är det alla pride festivaler i hela världen som jag räknade med ;D. Men bra skrivet, tycker också att just pride i Sthlm är sjukt dyrt och sen kostar det as mycket att åka från älskade Malmö dit. Hihi. Men ja du lyckades skriva bra ;) wopp wopp!

2012-05-26 @ 15:04:41
URL: http://izzemizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0