Vem är Cim?! :P

Presentation om sig själv: Namn, ålder, bor, Hur kom du ut? (om du har kommit ut), När man "kom på" att man va HBTQ-människa, Hobbies, vad man gör: Pluggar/Jobbar?, Vad är din stora dröm?, Personlighet, 3 egenskaper om sig själv.
Ordförande för HBQTopia
Hejsan alla läsare! :D


Jag kan börja med att skriva lite om hur jag startade HBQTopia. Jag satt hemma en dag o tänkte tillbaka på hur min sexuallkunskap var, det rent ut sagt SÖG!!!
Man kunde liksom inte fråga NO-lärarinnan om HBQTIA-frågor eftersom vi lever i ett heteronormiskt samhälle. NO-lärare har ingen utbilding inom sexuallkunskap så dem mer eller mindre utgår från sig själva o deras kunskaper omkring ämnet så jag önskade att det fanns nånstans man kunde vända sig till då men det fanns inget alls, därför kom jag på denna idén nu att starta en blogg där folk kan ställa frågor anonymt som vi HBQTIA-personer får svara på genom att antingen blogga eller videologga (vlogga). Jag tog upp detta med en grupp i Malmö o en grupp i Helsingborg men som vanligt blev det mkt snack o lite verkstad. Men för 1 ½ årsen tog jag saken i egna händer o startade HBQTopia på facebook o bjöd in alla mina HBQTIA-vänner o jag försökte skaffa ett Youtube-account men det gick tydligen inte men sedan öppnade jag o Izabella denna bloggen ist. HBQTIA står för Homo,Bi,Queer,Trans,Intergender,Asexuell.

Mitt namn är då Cim o jag är ordförande för HBQTopia. Jag är 22år fyller 23 o jag bor i en liten by som heter Örkelljunga som ligger i Skåne.
Jag kom först ut som flata (lesbisk) när jag var 15år när jag skaffade min första flickvän. Jag kom på att jag gillade tjejer ganska tidigt eftersom jag va mer som en kille, jag hade killkläder på mig, kort hår, hade massa killkompisar o hade jätte lätt för att va med killar eftersom man kände sig hemma på nått sätt men med tjejer va man blyg o vågade inte riktigt prata med dem o jag kände större attraktion till tjejer för jag kollade knappt på killar.
På fritiden så umgås jag med mina vänner, skejtar (när det är fint väder), försöker lära mig spela gitarr, jag tycker om att dra ut i Helsingborg eller Malmö med vännerna för att dansa, jag åker till festivaler o jobbar som volontär/funktionär, arrangerar träffar o såklart brinner jag för HBQTopia.
Jag pluggade estetiska programmet med inriktning teater men tog studenten 2010 o har jobbat sen dess som lokalvårdare men jobbar extra som fotomodell o karaokevärdinna.
Min stora dröm är fred på jorden o känna att jag har gjort nån insats o resa runt o se världen med egna ögon, självklart vill man ju oxå hitta någon partner som man kan stadga sig med o skaffa barn osv. :)
Jag är mig själv fullt ut o jag är ganska charmig. Jag har som alla andra både bra o dåliga egenskaper.
Dem bra egenskaperna är att jag är väldigt snäll (för snäll enligt min familj o vänner), omtänksam av mig o bryr mig om andra o mina medmänniskor, jag är kärleksfull o jag är crazy/galen (fast på ett härligt sätt) o jag bjuder väldigt mkt på mig själv. :P
Dem dåliga egenskaperna är att jag är ganska blyg i början, jag är en aning envis (på gott o ont) o är lite utav en optimist.

Om ni vill veta mer eller ställa nån fråga så skriv en kommentar eller skicka ett mail till mig! :)
[email protected]

Du kan oxå följa mig på min egen blogg: proud2bepride.blogspot.se

Be proud of who you are! <3 Mer kärlek åt folket! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0