Vem är Elin?



Hej! Jag heter Elin
och jag har nyligen flyttat ihop med min flickvän i Malmö. Jag är född och uppvuxen i Helsingborg och är ett 18 år gammalt regnbågsbarn. För er som inte vet vad det innebär att vara regnbågsbarn så ska jag förklara. Jag har alltså två homosexuella mammor som en vacker dag bestämde sig för att skaffa barn. De fann en person som var villig att fungera som donator åt en av mina mammor. Jag har även två bröder. Jag funderade inte särskilt mycket kring min sexuella läggning när jag var liten men jag har alltid förstått att det var "ok" att vara homosexuell, bisexuell, trans osv. eftersom mina föräldrar tillhörde och fortfarande tillhör den gruppen. Jag visste att vissa tittade konstigt på min familj när vi var ute eller tisslade och tasslade bakom ryggen på oss precis som svenne-bananer är kända för att göra men när jag var liten så skämdes jag nästan lite för att tillhöra en regnbågsfamilj. Jag antog bara att jag var heterosexuell eftersom alla mina vänner var det till en början och det ju faktiskt så samhället är uppbyggt.

På min fritid så försöker jag lägga min tid åt skolan vilket händer alldeles för sällan. Annars hänger jag mest med min fina tjej och mina underbara vänner. Jag är ute en del på helgen och då är det oftast gayklubben Wonk som gäller. Jag jobbar lite då och då när jag har tid och mest som avlösare åt en pojke med adhd och aspbergers. Jag går i 3an på samhällsvetenskapliga programmet och studenten närmar sig med stora steg. Till hösten blir det högskola eller universitet eller kanske jobb, än vet jag inte. Min största dröm är att få arbeta med något som jag verkligen trivs med, ha en god ekonomi och få vara lycklig med den jag älskar. Jag skulle nog beskriva mig själv som optimistisk, envis och spontan.

Så hur kom jag ut egentligen... Jag blev kär i en tjej när jag var 14 år gammal. En tjej som bodde långt bort. Jag blev förvirrad och funderade länge över min sexuella läggning. Jag kom ut som bisexuell när jag gick i 9an, när jag var 15 år. Mina föräldrar höjde inte ens ögonbrynen och sa att de redan hade haft en aning. Jag blev tillsammans med en kille och det blev ingen stor grej att jag var bisexuell. Endast min familj och mina nära vänner visste om det. Men när det tog slut mellan mig och mitt ex så var det tjejer som gällde. Det är absolut ingen skuld som jag lägger på honom men det kändes verkligen som att det var dags för mig att leva ut den riktiga delen av mig själv.

Förra året så träffade jag en underbar tjej från Malmö, Valeria heter hon. Med henne känner jag mig äntligen hel och lycklig. Jag känner att jag äntligen kan få vara mig själv och jag trivs med mig själv. Jag har fortfarande inte en benämning för min sexuella läggning utan man skulle väl kunna säga att jag är någonstans mellan bisexuell och lesbisk. Alla vet nu om det, jag berättade för alla att jag var bi eller tillsammans med en tjej när jag började 3an på gymnasiet. Det är helt ute nu, mina vänner vet, familj, släkt, klasskompisar, facebook (haha), och jag är stolt!

Idag är jag stolt över att vara en del av en regnbågsfamilj. Jag ångrar att jag inte stod upp för min familj när jag var liten men jag får väl skylla på min ålder då. Jag vill själv skaffa familj en dag, helst tillsammans med min fina tjej som jag är tillsammans med, såklart. Jag har inget emot att skaffa en donator och jag är inte orolig för att mina barn ska växa upp utan en pappa eftersom jag själv vet att det inte har påverkat mig negativt alls, eller mina bröder. Jag är idag stolt för den jag är och det kommer jag alltid att vara eftersom jag nu känner mig hel.

Det var en liten berättelse om mig och mitt liv och hur jag kom ut, har du lite fler frågor till mig om mig eller om mitt liv osv. så hör av dig! ([email protected])

/ Elin Lundin


Kommentarer
Postat av: carina

Jag är så stolt över dej mitt älskade barn puss mamma<3

2012-05-15 @ 22:29:52
Postat av: Lena Lundin

Du är stark som skriver om ditt liv...älskar dig över allt annat, att du vågar och står för den du är tillsammans med ditt livs kärlek, det är stakrt gjort...

2012-05-18 @ 18:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0