Gayikoner med KiWiBitch

Tja!
Då var det dags igen, veckans tema är Gay-ikoner. Vi hoppar direkt till allvaret! ^_^
 

- Gayikoner

Till och börja med så vill jag räkna upp några rader stora gayikoner:
Cher, Britney Spears, Gary Barlow, Christina Aguilera, Madonna. 
Justin Timberlake, Judy Garland, Marlon Brando,Donna Summer.
 Ronan Keating, Jake Gyllenhaal, Channing Tatum.

 


En gayikon måste inte vara gay!

Vad tycker du om gayikoner? En gay ikon är en känd person som är väldigt välomtalad och uppskattad i gayvärlden. Jag tycker det är bra att gayikoner finns, en gayikon brukar ofta också stötta homosexuella i uttalanden och visa sin uppskattning. Vissa gayikoner däremot misstänker jag blir gayikoner bara för att det är liksom drömknullet och inte bara för att man ser upp till dem. Men detta hyshas det med så klart!


En till väldigt stor gayikon! - David Beckham
Är det pga hans omtalade kropp? Är det tack vara hans fru? Eller är det bara för att såå många gaykillar drägglar och drömmer om honom dagligen?

Vad anser du om att man kan vara gayikon utan att vara gay? Som sagt tidigare, så stämmer det alldeles utmärkt att man inte måste vara gay för att vara gay ikon. Personligen tycker jag detta är awsome, nu är jag kanske inte så jätte påläst. Men jag vet inte en enda straight kändis som blivit en gayikon och sedan uttalad sig att vara väldigt ogillande till detta. Tvärt om,  och jag tycker det är toppen när någon som är straight visar sin uppskattning till HBTQ. Kanske är det för att de inte vågar något annat? Det kommer vi nog aldrig få svar på dock.

Vilken av alla gayikoner har påverkat dig mest? En av alla som påverkat mig är Britney Spears, hon fick mitt intresse av musik & dans att växa till nästa nivå. Jag hade inte varit jag idag, om det inte hade varit för Britney Spears. Sen har jag ju alltid älskat Judy Garland, ända sen barn. Så hon är väl också en!


Anser du att gayikoner förlöjligar homosexuellas rättigheter och skapar egna stereotyper? Precis som vi tidigare talat om så förlöjligar ofta media homosexuellas rättigheter och skapar stereotyper. Så om någon gayikon "förlöjligar och skapar egna stereotyper" är det nog media som borde hållas ansvariga. Men sen så är ju Lady Gaga ett undantag, hon förlöjligar samtidigt som hon kör fullt ös med respekt till de homosexuella.

 

Det var allt för mig denna Onsdagen.... Just nu är jag väldigt slarvig på att uppdatera min egna blogg, men ni är mer än välkomna att kika in ändå. Bara klicka på bilden nedan och följ mig. 
Ca ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0