KiWi om President valet i USA 2012

Då var det onsdag, vad betyder detta? ... Det är min dag på HBQTopia :p

Veckans tema är Presidentvalet 2012. Detta ska ju bli intressant!

Låt oss börja!

 
 
 

Vem tyckte du skulle vinna valet Romney eller Obama?

Nu ska jag vara fullkomligt ärlig; Jag skiter i vilket nästan, Politiskt sätt "overall" så var väl Romney starkare kandidat. Let’s face it, efter påtryckningar och påtryckningar så har Obama gjort det folket längtat efter.

Vad tycker du om personen som vann?

Obama är värdig vinnare, han förtjänar 4 år till. Men jag är så anti Presidenthysterin i USA så jag går aldrig in i det.

Vann rätt?

Båda var värdiga kandidater, Romney har varit klantig vilket har gjort Obama till ett självklart val. Ja, rätt vann!

Hur tror du Romney's uttalande om HBTQ har påverkat USA?

Påverkat? Finns inget han kan ha påverkat, bara nya debatter. Romney har gjort ett flertal uttalanden att han är emot diskriminering, och att han inte har något emot homosexuella, han har åsikt om giftemål av religiösa skäl! Kan man hålla det emot honom? Tycker jag inte, alla har rätt till sin åsikt. Bara för att jag säger att han ska få ha den åsikten betyder det ju inte att jag håller med honom. Vi måste faktiskt inse att USA är ett väldigt religiöst land, det är ett under att det är lagligt med giftemål för homosexuella i så många stater som det är.

 

"Kiwi lägger till en fråga" ...Är Romney Homofob?

 

Svaret får du i citaten;

 

"I've always been in favor of preventing discrimination, against people whether they are homosexual or straight, but at the same time I've said that I believe marriage is the relationship between one man and one woman, and that position has not changed. I read now and then that I’ve changed my mind in gay rights, simply not true"

 

"I am in favor for gay rights, but I believe that marriage is a relationship between a man and a woman"

 

"As a leader of the American people, I will do everything in my power to treat all people with respect and dignity and to advance the rights people have, to choose their course in life......."

 

Många gånger har Romney fått frågor relaterade till bibeln. Han har då också sagt att han inte sitter där för att tala för kyrkan och religionen. Det får de ta upp med kyrkan istället....

Romney har vid flera tillfällen avbrutit gayfrågor då de går in på det "religiösa frågor".
Och har snabbt och enkelt förklarat att han är "in favor" för gayrättigheter, men anser att giftemål inte är för gays... Detta låter tjatigt nu, men det är åsikten han uttryckt sig om. 

Han har bland annat menat på att han inte är en talesperson för sin kyrka, han tänker inte ge sig in på bibelsnack, helt rätt anser jag.
Då kan man lika bra börja diskutera i frågan om religion bör vara lagligt eller förbjudas!! 
Han stöttar gayrättigheter, men han har sin åsikt om giftemål. Sen har gayfolket själva och media gått och gjort detta till något helt annat.

Jag försvarar inte, jag försvarar, jag bryr mig inte. 

Alla har rätt till sin åsikt i denna fråga. Det kommer alltid finnas folk som inte är fullt ut stöttande.
Kanske om 100 år kommer det vara fullkomligt 100 % acceptabelt på alla nivåer och av alla människor?!?
Romney avslöjade också under detta år att han fått reda på att vissa folk som jobbar för honom är gay. De jobbar för honom än, men han tänker inte ändra sin åsikt om giftemål för det.

Det kan ju också hända att Romney är så pass djupt religiös att han inte kan uttala sin äkta åsikt utan att bli kallad för hycklare? Och jo visst är det en aning hyckleri i det han redan uttalat sig om.

I abort frågor har Romney varit till och från, många säger att han vill avskaffa det men ärligt talat så hittar jag INGENSTANS där han skulle sagt detta, jag tror som sagt inte på vad tidningar skriver. De är väldigt duktiga på att förvränga. Just nu sitter jag och lyssnar på en intervju från 2012. Här säger han att han är för liv. En gång i tiden var han för abort. 

"It’s one thing to sit in a debate about it, it’s another to see the facts of abortions on paper and sign that its okay."

Det är dubbelmoralvarning i pannan på Romney, men han hade inte varit så dålig för USA han heller; Och det där med gaygiftemål vet han själv om att det är väldigt svårt att ta tillbaka då det är ett domstolsbeslut som tagits och inte riksdagsbeslut!
Att uttala personliga åsikter är nog fel i presidentvalet, men kommer frågan upp så får man väl vara ärlig?

Det var allt för mig denna onsdag, vi hörs om en vecka.

Har en liten känsla på mig att de flesta avslutar denna läsning i "ilska". Inte min mening, sorry ^_^.

 

Kram

Glöm inte besöka min blogg, genom att klicka på bilden nedan;

Kommentarer
Postat av: izzy

:)

2012-11-16 @ 23:51:10
URL: http://izzemiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0