Izzy - Skräck

Eftersom jag inte skrivit förra veckans tema så kommer det denna veckan ist. Så ni kommer få 2 stycken inlägg av mig i veckan. Tyvärr blev det så här men det är sådant som kan hända. Veckans tema (förra veckan): Skräck
 
Vilken är den bästa skräck filmen du sett?
Det finns så sjukt mycket bra skräckflimer och jag har så svårt att bara välja en.. Men de skräck filmer jag älskar är bland annat; Terror on Elm street (alla filmerna, förutom den nya som de gjorde om, för Robert Englund är och komnmer alltid att vara Freddy) , It, Poltergiest eeh ja listan är långt, jag älskar verkligen skräck finns så sjukt mycket bra inom den genern också.
 
Vilken skräck film är den läskigaste du sett och varför är den det?
Den läskigaste skräckisen jag har sett är When a stranger calls och varför den är läskig är för att mördaren är så satans läskig och riktigt obehaglig. Filmen i sig är inte alls läskig men det är något med mördaren i filmen som gör så jag blir livrädd. Jag brukar inte alls vara rädd för skräckisar då jag älskar dem och har gjort sen jag var liten flicka. ^^
 
Har du varit med om något läskigt som gjort dig riktigt rädd? (Ända in i benmärgen) Vad i sådana fall? Ja det har jag varit med om och det är när man får kontakt med det från den andra sidan, andar som är fast här i jordlivet. Man blev också rädd när man körde anden i glaset när man var liten, vilket var dumt att man gjorde då vi gjorde totalt fel och fick stå för konsekvenserna. Man lär sig av sina misstag och det gjorde vi också. Jag vet inte riktigt vad som gjorde mig mest rädd inom detta för att det hänt så mycket och vissa saker vill jag inte ens ta upp så här öppet!
 
Tror du på andar? Varför?
Ja jag tror på andar har alltid gjort det och kommer alltid att göra det. Dels för att man har varit med om en hel del saker själv och för att man hört andra berätta om sina historier och sådant. Plus så finns det en hel del bevis på att det finns andar. Jag tror att det finns liv i olika dimmensioner och tycker att det är upp till var och en och tro på vad dom vill. För ingen kan säga att den andra ha rätt eller fel. Då man aldrig vet helt säkert. Sedan är det ju också så att alla är inte lika motagliga för de okända som andra., då vi alla är olika!
 
Har du stött på andar eller något annat onaturligt fenomen?
Ja det har jag, en hel del gånger och så har man såklart känt deras närvaror. När man kört anden i glaset har man också stött på det! Man har ju varit med om en del men vissa saker vill man inte prata om sådär as öppet. Känner mig rätt hemlighetsfull just nu men det får man lov att vara.
 
Vad är alla helgonas dag för dig? Firar du det?
Alla helgonas dag för mig är viktig då man ska hylla och fira de döda. Jag har alltid tyckt om den högtiden och det är också då som det är de dödas dag så man har chans att få se andar och andra onaturliga fenomen. Så det är en rätt så stor sak för mig och man går och besöker sina nära och kära som gått bort, tända ljus vid deras gravar och sedan tänder jag ljus också hemma för dem.
 
XoXoXo // Izzy

Kommentarer
Postat av: ItsKiWiBitch

åh, jisses, jag glömde nämna When A Stranger Calls. Den bygger ju också på en verklig händelse! Älskar den filmen! Ska göra en lista på alla skräckisar jag ska köpa in ^^

2012-11-12 @ 10:32:45
URL: http://blogatkiwi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0