Izzy - Valet, USA

Vem tyckte du skulle vinna valet Romney eller Obama?

Jag är inte insatt i detta valet direkt men om man säger så jag håller inte med Romney så mycket och hans tror gör ju det hela inte bättre.. ehm. Ja jag vet inte vad jag ska säga. Men jag gillar Obama men han har också saker jag inte gillar, finns aldrig någon jag håller med helt hundra när det gäller politik och så. Men ändå är jag glad att Obama vann för det kan ju vara så att han är vad folket behöver i fyra år till. För man kan ju inte ändra allt på en dag (4 år), vissa saker tar helt enkelt tid att ändra på.
 
Vad tycker du om personen som vann? Vann rätt?

Jag tycker att Obama är bra och han förtjänade att vinna och har ju redan skrivit lite om honom och mina tankar. Men han verkar vara bra men jag är inte tillräckligt insatt att kunna yttra mig helt och hållet men de lilla jag kan gillar jag och sådant. ^^
Ja jag tycker att rätt person vann och är glad att han får styra i 4 år till och hoppas att han kan lösa det mesta och största problemen. Men man ska inte ha förstora förväntningar.
Men då Obama passar mer in på mig så tycker jag rätt person vann!
 
Hur tror du Romney's uttalande om HBTQ har påverkat USA?

Jag har ingen aning om hur det påverkar USA men antar att det blev en hel del skriverier och att media förstorade upp allt. Antar att det fanns folk som blev pissed off och att det blev heta disskusioner och upptåg men inte mer än vanligt. För tyvärr så är det många som tycker och tänker på det sättet och allt vi kan göra är att försöka ge dem info och öppna upp deras sinnen! Sedan eftersom både Josephine och Nick-Kevin har helt olika argument angående detta och jag tycker båda har bra argument. Men jag vet inte riktigt vart jag står och om allt verkligen är sant. Jag är som sagt inte insatt och tror att det hela handlar om tolkningar osv. Jag tycker ju heller inte att hans tro är alls bra och anser att den är helt störd.. gifta sig med flera (om man är man) osv. Ja det känns bara så fejk och aah nej jag vet ej, vill ej gå in på det blir typ irriterad haha. Men han har rätt till sin åsikt och även om jag inte håller med får jag acceptera att det är hans åsikt. Men jag tror som sagt inte att det direkt påverkat USA något alls, kanske lite men inte så mycket, media förstora upp rätt mycket.

Jag har faktiskt inget mer att tillägga och jag tycker inte om politiker osv men det är mitt problem, för enligt min åsikt så finns det inget parti/president osv som jag håller med till helt hundra. Alla har oftast något bra och dåligt att ge. Ingen är perfekt.

ha det bäst kära läsare
XoXo // Izzy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0