VLOG! Tema valet! Phineline



http://phineline.spotlife.se

Kommentarer
Postat av: Kiwi

Yepp uppenbarligen har vi olika åsikter, men så får det gärna va :) Men Josephine. Jag har inte sagt att jag tycker som Romney :) :).^

Tyckte att du fick det lite att låta så bara, därför jag kände mig tvungen att skriva det ;).
Dessutom så har jag skrivit hans citat från starka källor myself :). Bland annat ett där han blir kraftigt ställd mot väggen, då han som intervjuar honom frågar ut honom en hel del om homosexuella rättigheter. Media är väldigt duktiga på att röra runt i grytan (på både det bra och dåliga sättet).
Sen detta ang homosexuellas hälsovård? Hur säkra är dom på pink news egentligen? Det lät som direkt taget ur abort frågan, de har bytt ut abort mot homosexualitet istället bara.

2012-11-16 @ 23:55:14
Postat av: Tanya

Hej Phineline.

För det första: De flesta presidenter skriver INTE sina egna tal!
För det andra: Det där med homosexuella och sjukvård, det där var ju direkt taget från en intervju med Romney ANGÅENDE ABORT inte homosexuella, det skulle aldrig gå igenom! Det strider mot diskriminering.
Romney skulle aldrig kunna skriva på ett papper angående att varje sjukhus får välja själv om de vill behandla homosexuella. Detta papper skulle först gått via presidenten om han nu skulle gjort det för det tredje! Skulle inte OBAMA vara lika delaktig då om det nu skulle vara sant? Vilket det INTE är!
Jag har varit ute på Pinknews. Det är långt ifrån en seriös sida. Förvrängda nyheter!!
Mitt Romney var för abort innan, när han skulle skriva på ett papper om abort så vägrade han då han såg hur många abort fall det finns varje månad. Därav begärde han ett nytt kontrakt. Det skulle vara upp till vart sjukhus att behandla abort fall (Om graviditeten hade gått förbi vecka 7). Detta är också någonting som presidenten själv måste skriva under! Vad tror du presidenten sitter där för? Så pass viktiga papper kan inte en guvernör besluta själv. Dessutom så är det tack vare högsta domstolen som homosexuella har så mycket rättigheter idag, efter folkets och slutligen Obamas påtryckningar!

Jag tycker du var orättvis mot Kiwi i ditt argument. Du talade som om han skrivit från personliga åsikter. Han har tagit fram rättvis information.

ta inte illa upp nu men jag hoppas att du går tillbaka till att skriva istället, dina vloginlägg är tröttsamma tyvärr.
med vänlig hälsning
Tanya

2012-11-19 @ 12:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0