Förebild? Phineline.


Hallå HBQbloggen,
veckan tema är förebilder.

Jag ser mig själv som en förebild för alla där ute som inte vågar föra sina åsikter själva, som låter systemet trycka ner dem.
Jag har väldigt lätt för att säga i minsta detaljt hur jag känner för en sak, och är alltid 110% ärlig.
Jag ser mig själv som en liten mini grynet, "ta ingen skit".
Snart växer väll det rosa håret ut?
En förebild för mig är en person som föregår med gott exempel, som beter sig humant både mot djur och människor.
En person som vågar sträcka på ryggen när allting känns tungt.
Jag själv har ingen speciell ikon som förebild.
Jag har många,
se framför er själva; Alla starka kvinnor som kämpade för att få kvinnligrösträtt.
Dom är mina förebilder.
Alla starka kvinnor i tiderna som har kämpat för lika behandling, dom är mina förebilder.
Dom ger mig styrka.
Mina förebilder är alla mäktiga kvinnor där ute som fortfarande kämpar för att sänka patriarkatet.

Ni finner mig fortfarande här; http://phineline.spotlife.se/
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0