Its KiWiBitch! - Tolkningar!

Så först och främst, sorry att jag inte hann blogga igår, jag blev inkallad till jobb så jag var tvungen att släppa allt ^_^.  Lets get it started baby!

Veckans Tema:


Tolkningar -

Varför är det så vanligt tror du ,att när människor tänker på Homosexuella (flator, bögar), så tror dom att flator är manliga och bögar är kvinnliga?; Frågan är obviously enkel enligt mig. Det är för att otroligt många flator/bögar som syns utåt är väldigt macho/kvinnliga av sig, inte längre kanske, men förr i alla fall, och söker du på HBQT vloggar osv så är det antingen en machoflata eller fjollbög som sitter bakom camen.

Vem är det som spridit detta ryckte?: Svaret finns ovan egentligen, så jag ställer om frågan, "Vem har tagit detta ryckte till nästa nivå?" - det är däremot media & folket måste jag ju säga. Bara för att du är flata behöver du inte se ut som en man, och bara för att du är bög måste du inte vara en översminkad pojke som talar som egentligen bara en kvinna kan. Jag blev en gång intervjuad i ett skolprojekt, hur det är att vara öppen i homovärlden, de klippte bort mig och ersatte mig med en fjolla. Samma sak gjorde de med min kompis Theres som är allt annat än en macho flata. 
 
Till vänster Perez Hilton, till höger "Bruno", Bruno spelad av Sasha Baron Cohen, är någon som ofta kommer på tal/bild när man pratar bögar. Perez Hilton också!
 
 
- Tycker du att det är typiskt att flator/bögar är manliga/kvinnliga? Svar ja! Det är typiskt/vanligt, men det betyder inte att det är ett måste att man skall vara kvinnlig eller manlig för att vara bög eller flata och lite så har det faktiskt blivit. Ser man någon som driver om flator eller bögar så är det genast en macho eller fjoll skest man lägger till. Men ärligt talat så är det oftast mest riktakt till killar. Då de är på något sätt bäst på att utmärka sig själva! Om man bortser från Ellen dvs.

- Anser du att du är typiskt kvinnlig/manlig? (enligt "normen" av vad man tror flator/bögar är): Folk brukar säga till mig att det syns på mig att jag inte är hetero, skulle jag vara hetero så har jag nog en enormt perfekt kontakt med min feminina sida får jag höra ofta. Men jag anser inte mig själv som kvinnlig, däremot så gillar jag att spela över :p. Jag tycker det är allmänt kul att leka fjolla, men nej jag anser mig själv som ganska "killig" av mig. Men när det kommer till Mode & utseende så är jag väl så "bög" jag kan bli! Jag är ju överfixerad av mode och utseende! och dessutom så är jag riktigt fjantig av mig och har förkärlek till udda artister och filmer som gör mig till gay antar jag :p - i Högstadiet blev jag kallad bög för att jag gillade Spice Girls (ärligt talat så älskade jag deras musik, gör än idag, men jag tyckte de var jättesnygga också!). Tyckte det va lite fail att bli mobbad att ha posters på Spice Girls på väggarna! ... Tänk efter vad är mest bögvarning, bilder på tjejer eller killar på väggarna om man är kille?
 
Jaha, det var det ja! Det var lite enklare att blogga om detta än jag trodde haha!
Saknar ni mig under veckan så är det bara till att kika in på min blogg genom att klicka på bilden nedan, Puss Puss.


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0