Jag Är Min Egen Förebild

Idag är ju egentligen inte min bloggdag! Men eftersom jag inte hann blogga i Veckans Tema igår så får jag göra det idag istället, här kommer mina tankar om Förebilder

Är du en förebild för någon?; Ärligt talat så hoppas jag verkligen att jag inte är en förebild för någon. 

Vill du vara förebild åt andra?; Jag är min egen förebild, och jag tycker att alla ska vara sin egen förebild istället för att ha någon förebild. Mer om detta berättar jag snart.
Vad är en förebild för dig?; Först och främst: Begreppet förebild är att ta efter (gå i någons fortspår). Och detta är just varför jag inte vill vara en förebild till någon. Varför ska man gå i någons fotspår? Varför inte ta inspiration av någon och göra något till ditt eget? Du kan ha en idol, som inte alls är samma sak som en förebild enligt mig. En idol är någon du ser upp till, någon som har en stor betydelse i ditt liv. Någon som har ändrat på din livssyn utan att du direkt försöker gå efter dem, en idol är något du har för att få inspiration

Vem är din största förebild? Mina stora inspirationer/idoler är L.J Smith, skapare av bokserien The Vampire Diaries, hon fick mig att inse hur mycket jag saknar att skriva, hon fick mig inspirerad till min egen bok genom sitt magnifika sätt att skriva på. En annan inspiration/idol till mig är Sandra Bullock, hon är en av världens mest omtyckta och mest välomtalade skådespeleskor, men hon har fortfarande fötterna på jorden, hon driver sitt eget konditori, där hon arbetar själv till och med! Hon nöjer sig med att göra 1 till 3 filmer vart annat eller vart tredje år, och hon skänker stora pengar till välgörenheter varje år. Britney Spears fick mitt intresse för musik och dans att växa, hon är orsaken till varför jag har en sådan enorm kärlek till dans och hon är min stora inspiration till dansen. Jag har tack vare bland annat dessa personer vuxit som person. På senare år har Demi Lovato blivit en stark inspiration, varför? Hon har haft det lika tufft under sin skol tid som jag, hon står idag på sina två fötter och kan fälla kommentarer som "You Broke my heart, you are so talented. Screw all the bullies out there, look where I am, look where you are, stay strong" dessa ord sade Demi till en deltagare i X-Factor USA 2012, kanske inte på pricken så, men i den stilen. Hon är en stor inspiration till alla mobbade barn och ungdomar där ute, en inspirerande ängel!

Kort och gott om min syn på Förebilder, jag vill inspirera er alla där ute: Var din egen förebild, gå din egen väg, ta  med dig råd och ord och låt personer inspirera dig, inte leda dig. En förebild leder, en idol inspirerar! Jag gillar helt enkelt inte förebilder :p <3

Puss & Kram!
 
Saknar du mig Redan? ....Glöm då inte besöka min blog: Blog@KiWi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0