Izzy om förebilder...

Veckans tema är förebild/er, men vad är egentligen en förebild? Jag personligen tycker att det är svårt att säga vad det är.

För för mig är en förebild någon man ser upp till, som har påverkat en bra och som man finner inspiration av!
Men efter att jag läste och snackade med Nick-Kevin om detta lite kort så fick han mig att tänka till lite!
För hans syn på just ordet förebild var inte alls som min syn! Alla tolkar vi ju allt olika, vilket är väldigt intressant.
Men jag har iaf många förebilder och för mig är det personer jag inspereras av och ser upp till.

Här kommer synonymer till ordet:
förebild:
- mönster, modell, rättesnöre, vägledning, norm, mall, förlaga, original, exempel, prototyp; ideal, föredöme, idol, ikon, hjälte, efterföljansvärt exempel, föresyn

Är du en förebild för någon?: Om jag ska vara helt ärlig vet jag inte om jag är det men det hoppas jag på ett sätt. För som sagt för mig är ju en förebild någon man ser upp till och det är en idol, jag anser inte att en förebild är någon man vill vara och sträva efter att härma helt 100%. Vet att mina syskon barn ser upp till mig och det gör ju en extra glad och pirrig i hela kroppen! Älskar mina syskon barn så det är skönt att dom ser upp till en. :).

Vill du vara förebild åt andra?: Ja det vill jag vara men dock inte så att de härma mig och tar efter mig i allt.
Men vara någon de ser upp till och få inspiration av! Jag vill vara en röst till dem som inte kan, vågar stå upp för
sig själva, osv. Listan är lång. Jag vill påverka folk, hjälpa folk, djur och allt levande om man säger så!

Vad är en förebild för dig?:  Har ju redan lite smått nämnt vad en förebild är för mig och det är som jag skrev lite längre upp:
 
-Någon man finner inspiration av.
-Någon som vågar säga till om saker.
-Någon som kämpar för bra ting!
-Någon som gör en stor påverkan i ens liv och hjälper en i svåra stunder.

En förebild kan vara så mycket och som jag också skrev innan vi alla tolkar olika i saker och ting, det är inget fel i att göra det. För ingen kan veta vad som egentligen är rätt, till 110%! Men kort och gott en förebild för mig är någon jag ser upp till, som inspirera mig och som får mig att må bra! Haha. Känner att jag har riktigt svårt att förmedlar vad jag vill ha sagt men jag hoppas ni förstår ändå på ett ungefär vad jag menar! ;).

Vem är din största förebild?: Då jag har otroligt många förebilder så är det svårt för mig att bara välja en för alla är lika stora för mig! Men om man börja med en som inte är kändis så är det min mamma.
Min mamma är min förebild då hon är otroligt snäll människa, vill förbättra världen, hjälper alltid en, är omtänksam och ja listan är lång. Hon får mig att må bra och har alltid stöttat mig i allt jag gör, hon tror på mig och det känns helt underbart! Sen är mina systrar också mina förebilder då dom är starka i sig själva och bra föräldrar till sina barn!

Mina kända förebilder är Joan Jett för att hon är så otroligt underbar, vacker, vegan, bra musiker, sjunger bra, spelar i ett bra band och spelat i the bästa bandet The Runaways! Jag har helt betuttad i denna kvinna och tycker hon är den vackraste som vandrat på denna jorden! Jag får mycket inspiration av Joan och jag önskar att jag med var i ett band, synd att jag är så satans blyg bara och inte våga sjunga inför publik! Hahaha.
Hon är verkligen min idol och jag hade inte tackat nej till henne! Aaah mindre än Cherie Currie som sjöng i The Runaways!
Joan Jett! <3<3<3<3<3
 
Gene Simmons är också en stor idol då han är en riktigt bra affärsman och jag bara älskar honom! Jag känner att jag inte behöver säga mera för att ja han är allt! Älskat honom sen våren 1988!
 
Ellen Degeneres är också en av mina idoler då hon är så jävla underbar ocxh rolig! Jag får inspiration av henne också och hon gör mig glad i hela kroppen.
 
Det finns så sjukt många jag kan lista upp men väljer att inte göra det då det skulle ta en evighet! Så jag tackar för mig, för denna gången!

Ha det bäst!! // Izzy

Kommentarer
Postat av: Nick-Kevin

Veckans Blogg Inlägg vinnare!! ^^ Thats you ^^. Grattis, skit bra inlägg

Svar: Ojoj Tack så mycket :) thihi glad jag blir hihih :D
HBQTopia

2012-10-06 @ 22:30:23
URL: http://blogatkiwi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0