Izzy - Stereotyper

Varför är det så vanligt tror du ,att när människor tänker på Homosexuella(flator, bögar), så tror dom att flator är manliga och bögar är kvinnliga?;

Jag vet helt ärligt inte varför det är så men det är väl som Nick-Kevin sa att det är för att många flator/bögar som syns utåt är just på detta sättet. Men enligt mig så tycker jag inte att det flesta är as manliga och as kvinnliga. Kanske "lättare" att märka på dem men dock så känner jag många som är butchiga av sig (tjejer då) men dom är 100% straighta. Det är helt enkelt steriotyper och sådant kan tyvärr vara svårt att se över eller hur man nu ska
förklara det. Folk bli blindar och antar att alla är så! Man har för lite kunskap helt enkelt och just också att de flator/bögar man ser utåt mest är manliga/kvinnliga.

Vem är det som spridit detta ryckte?

Det är medierna, folket och hela samhället som har gjort det. Varför vet jag inte men så är det tyvärr när det blir en steriotyp av det hela. Folk får reda på en sak och så är det helt enkelt bara så. Man pratar ju med andra osv.

- Tycker du att det är typiskt att flator/bögar är manliga/kvinnliga?

Jag personligen tycker inte att det är typiskt flator/bögar att vara manliga/kvinnliga. Men visst att det finns as många som mer kvinnliga än manliga och  viseversa! Jag känner ju många som är som steriotypen man har om flator och bögar. Men trots det tycker jag inte att det är typiskt. Det är typiskt för folket och alla andra kanske. Men jag vet inte, jag är helt ärligt lite kluven gällande detta. Då jag själv inte är en av dem som är steroptypa flator. Hum svårt, fan trodde inte att det skulle vara så svårt.  Jag har blandade känslor men finns ju många kvinnliga flator/manliga bögar.
 
Första bilden är från 2011 och den andra är sen 2004, då var jag bara en liten liten tös!
                                                                        
Anser du att du är typiskt kvinnlig/manlig? (enligt "normen" av vad man tror flator/bögar är)

Jag är född med en vagina och andra ser mig väl som kvinnlig. Men eftersom att jag lite smått tycker att det inte borde finnas gräns mellan manligt och kvinnligt (visst vi har olika könsorgan men whatever) så är lite halvkluven gällande detta. Samtidigt som jag tycker detta så är jag ju mest kvinnlig av mig om man ser till utseendet. Men jag har alltid varit en pojkflicka sen jag var barn och jag har alltid varit mig själv. Jag är född och uppvuxen så här och formats till den människa jag är idag.
Jag älskar alla färger, jag älskar att sminka mig, klä upp mig, dricka öl, fisa, rapa .. osv listan är lång. Men om man ska se de på detta sättet jär jag både manlig och kvinnlig. Jag trivs att vara den jag är och de delar man ej trivs med arbetar man ju på. Jag växer som människa för varje år som går. Jag har på mig det jag tycker är snyggt, jag beter mig som jag beter mig utan att tänka shit det där var kanske inte så kvinnligt av mig, haha.
Jag är inte den som bryr mig om man köper "tjejkläder" till en pojke och tvärtom, till mig själv köper jag både kvinno och manskläder, jag älska tex att sova i boxershorts men tycker det är bekvämast att ha trosor när man har jeans osv. Det spelar helt enkelt ingen roll för mig om jag är mer kvinnlig eller manlig, jag vet inte helt 100 hur andra tolkar mig som. Men man ser ju att jag är född till kvinna (med vagina).

Ja jag vet inte riktigt mer vad jag ska skriva tror jag nöjer mig med detta!

Kramisar alla och trelig helg! Ta hand om varandra!
 
// Izzy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0