Izzy - Otrohet

Eftersom att jag inte har haft tillfälle att skriva om förra veckans tema så kommer det nu ist.
Bättre sent än aldirg men jag har haft fullt upp men nu är jag tillbaka!

Så veckans tema (Förra veckan då):
Otrohet:

Jag kör en sådan här igen där jag tar upp synonymer till ordet otrohet:

- otrogenhet, -trolöshet, falskhet; äktenskapsbrott, otro, vänsterprassel, snedsprång


Vad anser du om otrohet? Ja jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja men det beror ju på vad alla ser som otrohet, för otrohet för mig kanske inte är otrohet för någon annan.
Otrohet/falskhet mot sina vänner tycker jag inte om alls, det är ett av de värsta sakerna som finns och jag är emot det. Ärlighet varar längst och det har jag alltid tyckt. Jag är också emot otrohet i ett kärleksförhållande om båda parterna har sagt att det är bara dom två och att de ej får hålla på med andra osv. För som sagt allas förhållanden ser annorlunda ut och jag har ingen rätt att säga att dom gör fel osv.

Vad är det för dig? Otrohet för mig är väldigt jobbigt gällande i vänskap, familjen och partnern. Det är inte accepterat för mig men sen så anser jag inte att om båda partnerna i ett partnerskap anser att det är okej att pussa sina vänner och andra osv så är det inte otrohet enligt mig. För som sagt alla bestämmer vi olika och sedan får man ju säga från första början hur man vill ha det med personen man inleder
ett förhållande med.

Var går gränsen till Otrohet? Jag gränser går där man har satt gränsen! Gällande vänskap är det när man sårar dom så djupt och sviker dom eftersom i vänskap är det ju ej sexrelaterat, oftast iaf. Så jag har lite blandade känslor för vart det går. Men om man känner att nej detta kan jag ej  göra för min partner skulle må dåligt över det eller bli svartsjuk, ja då borde man ju helt enkelt inte göra det för då kan det vara påväg till otrohet.
Men har man ett öppetförhållande så är det ju ej otrohet om paret bestämt sig för att dom får tex välja ut 1 annan sexpartner att ha sex med endast. Som sagt otrohet är så olika för oss alla. Men om jag är i ett förhållande där vi sagt att det bara är vi två som gäller och inget annat då anser jag att pussa sin bästakompis tex inte är otrohet men att värsta grovhångla är det. Men som sagt det kan se så olika ut från person till person och vem man är tillsammans med. Men som ett ex jag hade hon var otrogen mot mig så det finns inte och inte gällande de sexuella (vad jag vet) men hon ljög, spred lögner och hela fadderuttan och det anser jag vara otrohet bara att det var på en annan nivå och ett annat sätt än sex, eller hur man nu ska förklara det.

Det finns helt enkelt olika nivåer och grader på detta så man kan aldrig säga helt hundra att så här är det för det är som sagt inget INGEN kan veta helt 100%.

Ja jag känner att jag har inte så mycket mer at tillägga och detta är ett svårt och känsligt ämne tycker jag!
Så jag avslutar för denna gången och hör av mig senare i veckan om det nya temat ;)

XOXO // Izzy

Ta hand om varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0