Izzy's tankar.

Ja då var det de här med veckans egna tema och det finns ju så otroligt mycket man kan skriva om. Men ja jag vet inte riktigt vad jag ska välja att skriva om, har beslutsångest och vill skriva om allt på en och samma gång. Men så roligt ska jag inte ha, plus det hade ju tagit evigheter att göra det. Så jag tänkte helt enkelt bara köra det simpelt och skriva lite tankar jag har och kommentarer lite angående de Phineline skrev om denna veckan.
 
Jag vet ej hur världen sett ut om alla föddes som hermafroditer och det är ju svårt att kunna veta. Men jag tror att det hade varit mycket öppnare angående allt och sådant! Det hade inte varit så inriktat på att men usch två av samma kön kan inte älska varandra det är bara fel. För hade alla föddes som hermafroditer så hade ju det varit vad som var vanligt och då hade det varit accepterat, eftersom att det var det ända vi visste fanns, eller hur man nu ska förklara sig! Men nu är det inte så att alla föddes som hermafroditer men jag tror dock att exakt alla människor föds bisexuella. Sen är det under ens uppväxt som man kommer underfull med hur man känner och vad man vill göra. Sedan så speglar samhället in äckligt mycket också då det finns "pojk" och "flick" färger, saker och ja listan är lång. Hade samhället och alla tidningar osv försökt påverka oss människor så som de gör så hade det varit helt annorlunda. För när jag var liten jag bara vet att alla mina dagiskompisar var bisexuella för alla pussades med alla. Vi tyckte inte att det var konstigt att se två av samma kön hålla varandra i handen osv. Men sen under vår uppväxt sa ju tidningarna, vissa föräldrar och what not att så här ska du göra, så här ska du vara, nej men örk 2 av samma kön kan inte älska varandra osv. Men hade inget sagt så till oss och låtit oss själva få tänka, känna efter och upptäcka alldeles själva hade nog saker sett annorlunda ut.
 
Jag hade turen som fick det och visst att jag hörde massa skrock och sådant men jag var en av de starkare ungarna som vägrade lyssna! Kanske på både gott och ont! Men jag tror att vi hade varit mer öppna om man inte öser ur sig att så här ska det vara allt det andra är fel. Ändra man normen och låter folk tänka och utforska på egna hand så tror jag personligen att det kommer att vara mer accepterande att ha fri kärlek. För 2 människor som älskar varandra har inget med att göra vad för kön man har eller inte har. Om ni förstå hur jag tänker? Sedan om jag har rätt det kan man omöjligt veta och eftersom att vi hela tiden delar upp kille, tjej, manligt, kvinnligt osv så blir det ju ett glapp och sådant. Men fast man kanske inte hade påverkat det utan behandlat alla som människor och inte kvinna, man osv, ja man liksom inte bryr sig om könet och så finns det ju en möjlighet att det ändå inte skulle vara lika accepterande för folk. Men jag vill ju att alla ska bli accepterade sen vad vi gör i sängkammaren har ingen annan med att göra. Huvudsaken är att man älskar varandra, ta hand om varandra och värna om sin kärlek och vad vi har för kön borde inte spela någon roll alls. Men tyvärr är det inte så, visst att vi har det rätt så bra i Sverige men vi kan bli bättre. Plus det är inte bara i Sverige vi måste hjälpa till för våra rättigheter utan också runt om i hela världen!
 
Märker att jag börja svamlar en hel del nu men detta är lite av mina tankar, ni får gärna komma med kommentarer!
Ta hand om varandra!
 
// Izzy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0