Kärlek Är Det Viktigaste Du Har I Livet

ItsKiWiBitch! - Tjoho Alla! <3
 
Det är en ära att få gästblogga här på HBQTopia: Cim sa till mig igår att jag måste gästblogga här, "Fett att jag ska" svarade jag, ännu mer gärna ville jag blogga när jag fick reda på att veckans tema är kärlek.
 

För mig är kärlek något som är extremt känsligt, det är inte vem som helst som får komma mig allt för nära, nu låter jag kanske extremt ytlig, men det är jag inte. Jag har varit med om extremt mycket. Men vad är kärlek för mig? Det är vad jag tänker komma till först! Här kommer en lite punkt lista på vad kärlek är för Kiwi.
 
  • Det är kärlek för mig när någon skriver "Jag saknar dig min vän"
  • Det är kärlek för mig när min hund lägger sig vid mina fötter
  • Det är kärlek för mig när mina djur kommer och myser med mig
  • Det är kärlek för mig att ha sex
  • Det är kärlek för mig när jag läser om någon som räddat livet på en vilt främmande människa eller ett främmande djur
  • Det är kärlek för mig att laga mat
  • Det är kärlek för mig att känna närhet av vänner, familj och bekanta även om ingen är i närheten.
  • Det är kärlek när jag ser två personer av samma kön vågar hålla hand och ge varandra en puss mitt i city

Kärlek är svårt! Kärlek är stort! Själv (som jag skrev innan) har jag varit med om väldigt mycket! Jag har gett upp på kärlek väldigt många gånger, på alla nivåer, det mitt livs största misstag, men inga misstag ångrar jag.
För tack vare kärleken drogs jag upp av mina misstag, och jag lärde mig av mina misstag.
 
KiWi + Kärlek (Förhållande vis!):
 

Min första stora kärlek var en kille, jag blev ihop med honom när jag var 17. Han var 18, från första stund gillade jag honom, det var min kompis Nadja som såg till att vi träffades.
Det var på Club Indigos Onsdags pub, bara efter några timmar stod vi och hånglade när jag väntade på bussen hem till Lund.
2 Månader senare var vi ett par, efter endast 3 veckor ihop flyttade jag mer eller mindre till honom, jag klarade inte av att bo hemma av personliga orsaker. Vi var tillsammans i sammanlagt 14 månader (med ett uppehåll), det är några av de bästa månaderna jag varit med om i hela mitt liv.
Visserligen hade han inte kommit ut ur garderoben [endast till 3 av hans vänner, och dessutom kom han ut för sin mamma och moster när vi va ihop].
Gayklubbar (Wonk) gick jag ju på själv, jag var ju festprisse så det kunde jag ju inte vara utan haha. 
Efter ett hårt uppbrott höll jag mig till singellivet i 7 års tid, nästan 8 år. Jag ägnade livet åt, fest, sex och vara en av Malmö's största playboys!
 
Eftersom jag anser att en människa inte kan leva utan kärlek, så vad gjorde jag då för att uppleva kärlek runt omkring mig? 
 
Under dessa 7 år: Var jag näst intill bitter, jag kunde inte släppa min stora kärlek. Jag strulade runt, sex var kärlek för mig, alkohol blev också en förkärlek samt droger tyvärr. Alkohol & drogor är allt annat än kärlek vill jag utnämna, framförallt droger! Våga säga nej!
Vad hände då? Jag öppnade jag bland annat (med en life saviour of mine) en boutique. Vi importerade kläder, kosmetik, hårfärger osv från Europa på egen hand. Det var helt underbart att bila i Europa och träffa nya unika människor var tredje/fjärde månad. Butiken blev nerlagd efter nästan 2 år, tyvärr - Men det öppnade upp nya dörrar: Jag flyttade till Tjeckien(Prag) och ville göra något helt nytt!
I Prag träffade jag en tjej som jag blev förälskad i, träffade henne efter att jag bara bott där i 3 månader.
Dock när jag automatiskt blev uppsagd från mitt jobb för att caféet gick i konkurs var jag tvungen att flytta tillbaka till Sverige, därefter tappade vi kontakten.
 
Det är kärlek att våga ta steget: Dvs;
Jag har flyttat fram och tillbaka mellan Sverige/Prag 5 gånger (under 5 års tid 2007-2011), jag har utmanat ödet otroligt mycket, jag har fått lida, men jag har mer livserfarenhet än vad de flesta i min ålder har!
Jag hade mer livserfarenhet redan vid 22 årsålder än vad en 25 åring har. ( Nu är jag 27 :p)
 
Vi kommer tillbaka till Kärlek förhållande vis nu! ;)

Som sagt tog det 7 år innan jag riktigt vågade ta steget och släppa in någon till min själ igen. Tjejen jag träffade i Prag var det i stor del mitt fel att vi tappade kontakten, jag blev rädd. Jag var rädd för att bli extremt sårad, och få mitt hjärta brustet igen, som jag fortfarande då kämpade med att klistra ihop.
Hemma i Sverige träffade jag en tjej (2011) som jag först tänkte dissa för jag trodde att jag inte hade modet att gå in i ett förhållande igen, dessutom hade hon nyligen brutit upp med sitt ex när jag upptäckte mina starka känslor för henne. 
Jag delar mina allra bästa minnen med Emmelie, hon är det bästa som hänt mig samtidigt som hon är det värsta som hänt mig! Uppbrottet är det värsta jag varit med om (Jag gick ner nästan 15 kilo)
 
 
VÅGA - Om du inte vågar, hur ska du då komma någonstans? Du vill väl inte stå på samma punkt i hela ditt liv? Ensam är stark! Men Kärlek är starkare! Kärleken är anledningen till att jag står på mina ben idag! <3
 
Jag vill skicka ut ett "kärleks meddelande" till alla läsare som inte riktigt vågar bli älskade, eller inte vågar älska: 


Kärlek är något en människa (enligt mig) inte kan vara utan: Utan Kärlek är man ihålig. Utan kärlek kommer du inte långt i livet tror jag. Eller jag vet, våga vara dig själv, ändra inte på dig själv för att bli älskad, personerna runt omkring dig får lära sig älska dig för den du är. Jag har varit ihålig, jag var så ihålig att jag inte ens lät min egen familj komma mig nära, desto närmre de försökte komma desto längre (bort) flydde jag.
Det är det största misstaget jag gjort, men jag ångrar det inte. Varför ångrar jag det inte?
Enkelt, du lär dig av dina misstag, do 'em, live'em, learn from them!
Våga påminna dem du tycker om att du tycker om dem, skicka en glad hälsning! Säg något fint, det är kärlek! Du vet aldrig hur länge du har dina vänner/familjemedlemmar/partner/partners/kollegor i livet!
Visa din uppskattning medans de finns där. Annars lär du bara ångra dig!
 
Nu till kärlek på helt andra nivåer:
Jag har både kärlek till musik, film & tv-serier.Utan personer/förebilder som: Britney Spears, Christina Aguilera, Backstreet Boys, N'Sync, Nina Dobrev (The Vampire Diaries "Elena/Kathrine"), Ian Sommerhalder (The Vampire Diaries "Damon Salvatore"), L.J Smith (The Vampire Diaries författare) & Sandra Bullock m.fl så hade jag inte varit jag idag! 
Mina husdjur har varit det viktigaste i mitt liv, om en person hade sagt till mig: "Det är jag eller dina djur" så hade jag valt mina djur självklart:
Där har vi svaret på ÄKTA KÄRLEK: Dina husdjur älskar dig, om du skulle ha en dubbelnäsa och var utskrattad av hela världen skulle din hund/katt eller häst eller annat djur? Älska dig i vilket fall som helst, utan villkor!
 
Personer som inte kan visa sin uppskattning till djuren.... nä det vill jag inte kommentera, detta ska vara ett positivt inlägg ^_^.
 
Här sitter jag nu, snart färdig med mitt gästbloggande på denna underbara blogg och lyssnar på Cindy Lauper's version av La vie en  rose. Jag tror också att om allt fler människor vågade visa lite mer kärlek, så skulle världen vara en bättre plats!
 
 
Jag delar också med mig av ett kärleksbrev jag skrev till Emmelie när vi var ihop: (detta gav jag alltså till henne på brev): Anledningen till detta är för att jag tycker det är kärlek att kunna skriva något fint via brev till den du tycker om, det måste inte vara din partner, skicka ett brev till den du tycker om!

Ps. Jag har kommit över mitt ex! Dock är hon en stor inspiration till varför man absolut inte ska ge upp på kärleken, du tror att den inte finns där ute, du tror att du inte kommer hitta någon igen, du tror att du absolut inte vill hitta någon igen
Men som det vore magi kan den bara plötsligt stå framför dig, kanske håller det inte i all evighet:
Men det är fortfarande bevis på att Kärlek lever! - En Dag Hittar Du Den Din Livspartner, det gäller att aldrig tappa sig själv på vägen bara!

Emmelie <3

Min älskade, du är mitt allt, du är solskenet i mitt liv. Vad ska jag tycka om mig själv? Är jag värd dig? Det har jag gått runt och tänkt men svaret har jag haft hela tiden. När du tittar på mig med dina månljusögon vet jag att det måste vara något bra i livet jag har gjort, för jag har ju dig!
 
Även när vi är ifrån varandra känner jag din närvaro, när vi går skilda vägar brinner mitt hjärta av glädje. Anledningingen till det är enkel: Vår kärlek är het, Inte ens solen kan mäta sig med vår kärlekshetta. Att det skulle vara möjligt att en människa kunde hoppa rakt in i mitt hjärta och själ vågade jag aldrig tro på.
 
Dagen jag mötte dig visste jag att äkta lycka har funnit mig igen.
 
Jag lever i en verklighet som lever i en dröm.
 
Du är mer värdeful än guld och diamanter
 
Jag älskar dig, mer än ord kan beskriva!
 
Din KiWilicious
 
 
Tack för mig, vi kanske ses igen? - Glöm inte besöka min blogg där finns också en Veckans Blogg Tävling - Anmäl er nu.
 
//ItsKiWiBitch!©
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: therealkiwilicious

Jag vill bara kommentera det att anledningen till att jag nämner mitt ex är för att hon är den som fick mig att inse att det är inte omöjligt att hitta den form utav kärlek, visst sitter jag här singel idag, men jag kommer aldrig ge upp på kärleken på några villkor!
Dessutom är mitt liv fyllt med kärlek på alla andra sätt och vis! Så varför inte inspireras av sitt past och bara längta efter det som åter skall komma!

Svar: Det tycker jag låter riktigt bra! Man ska inte ge upp kärleken! Det är ingen fara att du nämner ditt ex jag tycker bara att det är fint! // HBQTopia.
HBQTopia

2012-09-26 @ 18:26:17
URL: http://www.blogatkiwi.wordpress.com
Postat av: izzy

Riktigt bra text :) Gillart! Tack för du gästbloggar ;)

2012-09-28 @ 22:18:40
URL: http://izzemizz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0