Izzy - Kropps ideal.

  • Kropps ideal
 
  • Vad tycker du om medias syn på kropps ideal?
Jag tycker att synen på kroppar idagens samhälle är twisted och inte bra någonstans. Det är alla dessa pinnsmala modeller och det får en till att må dåligt över sin egna kropp. Plus det är inte vanligt heller att de flesta människorna ser ut just som fotomodeller gör. Hur kommer det sig tror du att man "ska" vara modell smal? Vem tycker det är hett om man tänker efter egentligen? Jag har ingen aning vem det är som sa att man "ska" vara smal och vet inte riktigt hur det blev en trend att vara just super smal. Det är nog inte så många som egentligen tycker det men finns ju klart en hel del som verkligen tycker det, vi alla är ju olika och tycker olika. Men jag personligen tycker mer om former på kvinnor tex och muskulösa män (Steven Tyler) haha.
Men det är helt enkelt en mode grej att vara modell smal, som förr var det ju inne att se ut som Marilyn Monroe och alla kvinnor skulle ha former för det ansågs sexigt (är sexigt enligt min mening). Så jag tror att allt beror på vad som ligger på modet och jag kan inte säga varför och hur det blev så och jag är inte insatt i hur hela trenden på modellsmal kom in i bilden. För under hela min uoppväxt så har man sett dessa smala modeller, plus filmstjänrnorna.
Vackra kvinnor <3
 
  • Mår dessa modell tjejer verkligen bra av att vara så smala?

    Det är nog lite både ock tror jag, för det finns ju faktiskt dem som är smala naturligt och har snabbare ämnesomsätning. Men det är ju vanligt att dem bantar sönder sina kroppar och det finns ju faktiskt fall där modeller dött för att dem varit alldeles för smala. Kroppen klarar ju inte hur mycket som helst. Så jag tror att det varierar otroligt mycket från modell till modell, plus nu förtiden så finns det ju också pluse zise modeller också (visst dom är smala dom med men jag tycker det är bra med varationer och helst alla kroppstyper), sedan finns det ju de modell agenturer som inte anställer alldeles för smala tjejer för att det inte är bra och sedan för att gammal historia inte ska upprepa sig.

    Vackra kvinnor <3

  • Vad föredrar du för kroppstyper? Är du nöjd med din kropp? Känner du att media påverka ditt måeende angående din kropp?

    Jag föredrar kurvor på en kvinna det är verkligen sjukt sexigt men sedan tycker jag att det finns så många vackra kvinnor där ute som har alla möjliga kroppstyper så det spelar ingen större roll så länge man är hälsosam och ser frisk ut så är det inga problem. Sedan män tycker jag ska vara smala och muskolösa men finns ju också dem som har magrutor osv som är snygga men de män jag föredrar mest är Steven Tyler, Tommy Lee .. typen.
    Det variera från dag till dag för i grund och botten är jag nöjd med min kropp dock vill jag ha mer magmuskler men jag måste bara få tummen ur och orka börja träna seriöst för just nu tränar jag bara lite då och då. Men jag har ju helt klart de dagar då jag inte känner mig nöjd med min kropp. Men jag försöker att rensa ut mina negativa tankar och omvandla dem till bra. För alla är vi vackra på olika sätt.

    Media har verkligen påverkat min syn på min kropp och jag har lidit riktigt rejält över just min kropp men jag kämpar vidare och försöker älska varje del av kroppen. Men tyvärr så har jag lidit av ätstörningar som var så pass illa gågent att det såg riktigt mörkt ut ett tag men jag lyckades bli frisk från det. Men visst att man ibland tänker tillbaka i gammla dåliga vanor men då har jag min erfarenhet och pskyologer som kan hjälpa mig. Visst är man rädd att falla tillbaka till gammla mönster men jag är envis och har viljan till att ha ett så hälsosamt liv jag klarar av. Känns invecklat.. haha.
    Men försöker förklara så gott det går. Men ju starkare jag har blivit i mig själv dessto lättare trivs jag i mig själv. Så det är bara att jobba, jobba jobba och försöka tänka realistisk när man är i sina mörka stunder. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer är alldeles för tankspridd och seg i huvudet för att få ut mer text. Men lite så här tänker jag.
    vacker kvinna <3
     
    Skulle kunna lägga upp hundra bilder till men nej det får räcka med dessa men finns så otroligt många vackra kvinnor där ute, män också för den delen. Men jag föredrar ju mest kvinnor <3


    Tack för denna gången! Och glöm inte vi har snart veckans frågor så se till att ställa oss på HBQTopia frågor som ni undrar över, ingen fråga är dum! Xoxo / Izzy
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0