KiWi Bloggar Human trafficking

Då var det dags att blogga igen! - Human Trafficking, är veckans tema och vi får ju se vad jag kommer fram till :)

 

 

Vad anser du om human trafficking? ; Jag anser att det är fruktansvärt med Human Trafficking, att folk blir lurade och kidnappade dag ut och dag in för att sen bli neddrogade och tvingade att sälja sig på gatan till vilka typer som helst. Det är riktigt hemskt och att man inte kommit på något sätt att stoppa detta tycker jag är sjukt, med tanke på vilket årtal vi lever i. Personligen anser jag också att det är upp till var och en hur de lever sitt liv, men att leva sitt liv med att kidnappa barn/tjejer/killar för att sedan tvinga dem att sälja sig är vidrigt 
Om det är någon som dock självmant har valt att sälja sig och gör det för att tjäna in extra pengar, vad kan jag säga om det liksom? Upp till var och en, men tyvärr så är det ju så att en väldigt väldigt stor procent av de som säljer sig är på något sätt hotade och tvingade till det.

 


Hur tror du att man ska kunna lyckas stoppa detta? ;  Det är svårt att avgöra! Jag tycker definitivt att tull ska skärpas överallt i hela Europa. Skärpta lagar osv också. jag känner mig så extremt maktlös men det är ändå så mycket jag vill göra. Jag vill kunna hjälpa till att göra världen säkrare, men jag vet hur svårt det är. Men jag tror att om alla hjälps åt tillräckligt så kan vi till slut vinna mot human trafficking ledarna. 
Jag kom med tips om detta tema, men jag vet knappt vad jag ska skriva. Kanske är det för att jag för nuet är väldigt känslomässig och det gör det hela svårare att skriva om. 
Jag vet inte om det finns men om det inte finns, borde man inte starta en fond? Alltså något som gör att man samlar in pengar till folk som "räddats" från gatan ett slags hem, to keep them safe? Och sen kunna arbeta politiskt för att verkligen straffa personer som hjälper till med detta otroligt hårty. Hårda straff hjälper! :/. 

 

Förlåt, känns som att detta inlägg blev lite misslyckat. Jag har bara mycket på huvudet nu och är känslomässigt ett vrak, ändå så är jag glad för andra saker i mitt liv... Svårt att förklara. Men det blir bättre ska vi se. Puss & Kram vi ses kanske på stan?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0