Räknas Mitt Liv I Rosa som gay-tema film? - Filmgalor med KiWiBitch!

Tjohej!
Då var det dags igen för KiWi att blogga. Denna veckans tema är Filmgalor. 

Lets get it started!

Vilken är din favorit filmgala? Oscarsgalan for sure, jag brukar sitta uppe på natten och kolla. Eftersom jag inte har kanal9 så får det ju bli livestream på nätet, men det funkar ju också! Golden Globes gillar jag också, men den följer jag mest via bilder, recaps osv. BAFTA är ju Britternas motsvarighet till Oscarsgalan, den är ju inte så väldigt dum egentligen. Så den är ju också en favorit.
Vilken gayfilm är en favorit för dig som uppmärksammats på filmgalor? Jag har 2 stycken! The Kids Are Alright & Transamerica. Det finns andra favoriter också, men dessa 2 ansåg jag mest värda att nämna ^^. Jag måste erkänna att jag har inte sett överdrivet många filmer med Gay-tema. Det finns säkert massor med filmer där ute som e värda att nämna som uppmärksammats på Golden Globes, oscar eller annan filmfestival. Mitt liv i Rosa t.ex?! Eller räknas den som en gay-tema film?


 

 

Räknas du som gay-tema film?


Tycker du det borde finnas en motsvarighet för Oscarsgalan till gayfilmer? Ja det enda som finns just nu är gay film festivaler osv. Inte några direkt uppmärksammade galor. Eller i alla fall så borde Oscarsgalan sätta dit pris för bästa LGBT film, till och börja med i alla fall. Någon gång i framtiden så hoppas jag att det finns en motsvarighet till Oscarsgalan för filmer med gayteman.
Vilken är din favorit film/er som vunnit eller nominerats till en Oscar? Om vi nu snackar vanliga filmer också så är det en stor lista som är mina favoriter:

  • The Blind Side
  • Trans America
  • The Kids Are Alright
  • Monster
  • The Jury: A Time To Kill
  • Titanic
  • Fanny & Alexander
  • Scarface
  • The Godfather trioligy
  • Changeling
  • Crash
  • Milk
  • Girl interrupted
  • Brokeback Mountain
  • Interview with a Vampire: The Vampire Chronicles
  • Dracula
  • Boys Don't Cry
  • Pretty Woman
Skådespelare/skor är det;
Sandra Bullock, Halley Berry, Whoopie Goldbergh, Goldie Hawn, Angelina Jolie, Natalie Portman, Keira Knightley, Jodie Foster, Anne Hathaway & Meryl Streep
Jeremy Renner, Russel Crowe, Brad Pitt, Johnny Depp, James Franco, Anthony Hopkins, Al Pacino, Leonardo DiCaprio & Robin Williams
 
Detta är nog min lista på mina starkaste favoriter som vunnit eller nominerats till Oscar. Skulle inte förvåna mig om jag har missat någon, men det gör man ju alltid haha.
Thats it for me today bitches! See ya in a week.
Glöm inte HBQTopia kommer medverka på Landskrona Pride! Vill du veta mer, skriv till Cim Larsen på facebook!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0