Veckans Tema: Film & böcker - Izzy

Film & Böcker - Gaytema: Favorit filmer/serier/böcker? Info om vad det handlar om, namn, huvudkaraktär/huvudkaraktärer,  författare/producent, omdömme, tips om olika filmer/serier/böcker, gener.

Ja vilken ände ska man börja det finns så sjukt mycket bra att läsa, se osv:. Jag tänkte börja med en bok som jag tycker är bra och som borde läsas, det är en fakta bok och den heter "Stora Sex Boken, för tjejer som har sex med tjejer" och den är skriven av Helene Delilah och Malinda Flodman.
Det är rätt tydligt vad den handlar om och för er som inte kopplade handlar den om sex. Man får riktigt många bra tips inom sexlivet, när tjejer har sex med tjejer. Det står allt från hur vagvinan fungerar, till tips hur man ska göra för att ens partner ska få så mycket njutning som möjligt.Vet inte riktigt
med vad jag ska skriva om handlingen för det är som sagt så mycket och en faktabok. Jag gillar denna boken och den kom ut 2007, jag minns inte hur jag fick nys om denna boken men har för mig att första gången jag såg den var i en sexleksaks affär här i Malmö. Den får 5/5 då jag tycker den är riktigt bra och alla kvinnor där ute borde ha den hemma, iaf läsa den.

Jag kommer inte på fler böcker som är min favorit inom just gayteama för jag läser mest självbiografier eller Stephen King böcker. Jag läser inga hbtq serier utan läser bara Batman. Så jag tänkte hoppa till serie inom filmvärlden (och inte tidningar då alltså).

- L Word: Är en TV-serie som porträtterar en grupp homosexuella kvinnor, deras älskare och vänner. Tv-serien skapades av Ilene Chaiken.  I serien medverkade bl.a. Jennifer Beals (Flashdance), Leisha Hailey (från bandet Uh Huh Her), och Pam Grier (från filmen Jackie Brown). Jag gillar serien och den får en 5/5. Har inte så mycket mer att tillägga för de flesta känner nog redan till den.

- Buffy The Vampire Slayer: Är en serie som handlar om Buffy som är en vampyr dräpare och hennes vänners liv. Den var känd på 90 talet och är en riktigt bra serie. Dock så kommer de inte fram att en av karaktärerna är gay fören några seasons fram i serien. Det är bra musik i den och
jag verkligen älskar den serien. Den får även 5/5, se den!

Jag kommer ej på fler serier just nu men det finns en hel del inom gaytemat. Så jag tänkte hoppa till filmer och mina favorit filmer har jag redan skrivit om innan i denna bloggen och filmerna är Boy's don't cry och Monster, båda dessa filmer är verklighets baserande. Klicka på dessa länkarna för att komma till inlägget där jag skrev om dem Boy's Don't Cry , Monster.


För eller emot porr?

Jag tittar inte på porr då jag inte tycker att det ger mig något och det känns bara totalt onödigt för mig att se porr, jag kan heller inte se något upphetsande med det. Men smaken är som baken. Jag tycker det är upp till var och en att bestämma om de vill vara med i porr eller ej. Jag stödjer dock inte de som blir tvingade till att vara med i porrfilm men så länge de tycker om det och gör det av sin egna fria vilja så är det okej.
Men jag själv ser ej på porr och finner att det är totalt onödigt med porr för min del. Men vad andra gör är deras val/ansvar och inte mitt. Så jag är både för och emot porr.

Teaterföreställningar/Teaterpjäser/Musikal/Kabaré?

Jag kan inte komma på att jag sett någon teaterföreställning eller musikal inom gaytemat, hum får tänka lite. Men ifs så har jag ju sett The Rocky Horror Picture
Show både som filmmusikal och vanlig musikal kom jag på sådär i efterhand haha. Den är riktigt bra och det är en av det bästa musikalerna jag vet och jag är helt såld på den. Huvudkaraktären är en transa (i rollen). Världens bästa musikal är det och alla borde se den om ni ej gjort det. Jag skulle så vilja se den på bio i USA under Helloween för dom brukar visa den på olika sallonger under just Helloween. Men utöver det så har jag faktiskt inte sett någon annan teater/musikal inom ämnet HBTQ.


Min fråga till er läsare?!:
Vilka serier/filmer/musikaler inom HBTQ världen tycker ni om!?!?!

Ni kan även denna veckan ställa frågor till mig och det kan ni antingen göra här i bloggen eller på [email protected], så ska jag svara så gott jag kan. Ni kan fråga precis vad ni vill och så kommer jag svara så bra som möjligt på era frågor.

// Izzy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0