Vem TUSAN är KiWi? Del 1

ItsKiWiBitch!

Nu mina små underbara sötnötar ska ni få veta vem jag är! Jag ska köra olika teman ni har haft i 2 inlägg. Tema Förebild kommer i ett separat inlägg, så... Idag, kommer ni läsa 3 inlägg ifrån mig <3.

(Inlägget är redigerat! Jag är extremt dålig på att förhandsgranska mina blogg inlägg haha, ursäkta felen i inlägget, nu ska det vara bra ^^)

Lets Get It Started!

Namn: Nick-Kevin Joachim Forssander Ålder; 27 Bor; Örkelljunga, född och uppvuxen i Lund

Hur kom du ut?; Först och främst kan jag ju berätta min läggning; Jag är bisexuell, jag har haft 2 pojkvänner och 4 flickvänner sedan jag var 15 år. 
Jisses, minnet börjar spöka, hur kom jag ut? Jag fick aldrig chansen att komma ut för min mamma, då min tokiga lillasyster gick igenom mina meddelanden där det fanns flört meddelanden med en kille, så hon visade ju det för mamma, då var jag 16 år.
Pappa fick reda på att jag var bisexuell via Talk Showen Hanna på Tv3 (thats another story).Jag kom ut för mitt ex att jag var bi/experimentell, jag trodde hon kunde hålla mun, vi var ju bra vänner liksom, 5 minuter senare visste hela skolan detta. Vid detta tillfälle gick jag fram och kysste en kille jag visste var gay. Jag misstänker att jag än idag är en legend på den skolan. :p

När du "kom på" att du var HBTQ-människa; Jag har nog alltid vetat, men redan när jag var väldigt ung (nope, not gonna tell age) så upptäckte jag att när jag kollade igenom min styvpappas porrtidningar han försökte gömma på toaletten att jag blev upphetsad (varm inom mig) när jag såg både den nakna mannen lika väl som kvinnan. Haha, okej jag var faktiskt typ 7, om ens det!

Hobbys; Skrift är en otroligt stor hobby, jag älskar att skriva. Sen är jag ju en film/tv-serie samlare, så det är ju också en hobby, även musik, dans och träning.

 
Vad är min sysselsättning?; Just nu så har jag utbildningspraktik på Coffeehouse by George, med chans till anställning.


Vad är din stora dröm?; Att jag en dag ska vara en väl omtalad författare!

Personlighet; Kort förklarat: En Galen kille som snart är 30, men han tror att han fortfarande är 20. Nja inte riktigt men nästan. Jag går min egen väg, jag låter inte folk trampa på mig, och jag låter inte folk trampa på mina vänner! 

3 egenskaper om dig själv; Galen, Snäll & Ärlig

 
Bilden är tagen 2005: 20 år är jag här.
 

Tema Pride 
Dina Tankar och Åsikter Om Just Pridefestivalen: 

För eller emot?; Dah! Obviously för ^^. Grejen är den att jag tycker Pride festivalen är ett perfekt tillfälle för alla HBQT människor att träffas, umgås och gemensamt känna tryggheten och få fler folk att kunna acceptera dem för vem dem är. Visst kan jag tycka att en hel del HBQT människor sätter käppar i hjulet för sig själva, O man nu vill bli accepterad och sedd som en vanlig individ, så behöver man inte springa runt och vifta med tuttarna eller pillen liksom!
 Annars är paraden underbar och enormt kul!
Finns de nära dig?; Nja! Regnbågsfestivalen i Malmö är väl närmst i sådana fall.
Har du varit på Pride?; Oja 2003-2009 var jag på Pride varje år. Har varit gått på Regnbågsfestivalens evenemang et X antal gånger också.
I sådana fall var?; Malmö & Stockholm

 
Sthlm EuroPride 08'

Hur var det?; Pride har haft enormt stor betydelse för mig, jag har lärt känna några av de bästa människorna jag känner idag tack vara Pride, jag har upplevt drömmen att dansa inför tusen tusentals människor på stora scenen. Ååååh, så mycket minnen jag har med Pride. Pride fick mig att växa som människa!
Vill du åka till någon speciell Pridefestival?; Ja.

Var?; San Fransisco & Berlin, jag har aldrig besökt dessa 2 omtalade och underbara städer, och ser Pride som en perfekt möjlighet!


Tema Sex; VARNING FÖR STARKA ORD ^^ :p
- Giver or a taker?; Hahaha! Vilken fråga! Ärligt talar så beror det väl på hur ni menar! Jag är självklart en giver!  Jag älskar att knulla, har aldrig direkt varit en stark ”taker” liksom! Nej! Alltså jo visst är jag en ”taker”, så länge det inte handlar om analsex. :p.

När va det du hade samlag för första gången med en kille/tjej?; Jag var 10 år när jag hade min första sexupplevelse med en tjej, jag var 13 när jag hade min första fullbordade sexupplevelse med en tjej, fullbordad menar jag då alltså sex med utlösning!..... Upp med hakan!!!
 Jag var 14 år när jag hade min första sexupplevelse med en kille, Jag var 15 när jag hade min första fullbordade sexupplevelse med en kille

Hur va första upplevelsen?; Hahaha! Konstig! Otäck, underbart.

Vad det känslor inblandat eller va det på fyllan?; Kort förklarat: Nyfikenhet! Så nej inga känslor inblandade!

Udda sexupplevelser?; Oj! Alltså jag har prövat väldigt mycket! 
I sådana fall vad?; Jag har prövar lite mer våldsam sex, jag har prövat ha sex utan att ha sex om ni förstår vad jag menar? Det är ju så att man rör vid varandra, typ myser hela vägen. Tro mig att man kan få orgasm och utlösning så också! Det är väldigt spännande och mys, mys, myyysigt! Hmm, nä, nu får det va bra :p
Player/One-night-stand/Romantiker?; En gång i tiden var jag väl en player; men det var ju av samma anledning som jag skrev i mitt förra inlägg: Jag vågade inte släppa in någon, det blev mycket lätare att vara en player.
Jag har haft mina one-night-stands! Inget jag direkt rekommenderar!
Romantiker, You bet I am! Jag älskar romantik! 

Åsikter om dessa 3 typer av människor?; Finns väl inte så mycket att säga.
Eftersom jag varit en player, och jag har haft mina One-night-stands, samtidigt som jag alltid varit en sjuhelsikes underbar romantiker.
 Så även en player och en One-Night-Standare kan ha hjärta av guld! ^_^
Dominant/Undergiven?; Lite av båda skulle jag nog säga! Eller inget av det, beslutsångest Kevin? Ja!! Haha

Aktiv/Passiv?; Aktiv, men jag har väl mina passiva sidor, *asg*


 
 

Tema Relationer -

Singel eller upptagen?; Just nu är det väldigt svårt att ge svar på, men jag får väl säga singel!

Åsikter/tankar om samlevnadsregler o giftemål för samkönade; Självklart, har samkönade lika stor rätt att leva som icke samkönade! Man blir inte kär i ett kön man blir kär i en människa!
Adoption; Självklart är jag för adoption, i alla lägen! För homosexuella som heterosexuella som ensamstående! 

Vill du skaffa barn eller har du barn?; Jag skulle varit pappa nu, men det blev ju inte av pga en abort, bakom min rygg! Och jag har en son som jag aldrig har träffat! Jag vill ha barn, och det är väldigt snart/typ nu mig tom och vilsen, hmm.
Åsikter/tankar om abort? För eller Emot?; Jag är EMOT abort, så vida fallet inte är allvarligt: Våldtäkt, Sjukdom, fel på barnet... Ja ni förstår vad jag menar. Nej jag tycker att om du varit oförsiktig nog och fått en oväntad graviditet så ska du inte bara ta ett beslut pang bom och göra abort, vet ni om att en stor andel tjejer, störst andel rättare sagt mår psykiskt dåligt efter abort och ångrar sig.
Jag är emot abort, jag kommer alltid vara det :(.

Fallet ska vara extremt om du ska göra abort: Vi säger att du nyss fått barn, och blir med barn typ igen... Alltså jo, som sagt extrema och vissa fall, kan det vara acceptabelt! Men ja det finns ju vissa som gör abort som om det vore en hobby. *morr*

Vem är du: "Mannen eller kvinnan" i förhållandet?; Jag kollar mig mellan benen, jag ser en kuk.... Självklart är jag mannen i förhållandet. Gaaah! Jag hatar den frågan, dock, om man ser det på detta sätt; Jag är inte den mannen som ligger och kliar sig på pungen, kollar TV och skriker efter en öl. Jag älskar att stå framför spisen. Jag städar, jag stryker och jag tvättar. Och jag är inte den super händiga mannen heller, dessutom så älskar jag ju mode & kan gråta till ”chick flicks”... Men på många andra nivåer är jag mannen självklart!!

 

Åsikter och idéer om olika levnadssätt;
Polygyni - en man är gift med flera kvinnor; Herregud nej! Ska du gifta dig så gifter du dig med en person! Okej, jag tänker inte vara den som är den nu, d.v.s. kasta skit på dem som gör det.
 För ärligt talat, vilka är VI ATT SÄGA NÅGOT OM DEM?
HBQT människor om några ska väl ändå inte döma! Ärligt talat, lika väl som vi vill bli accepterade så vill dem också det!
Så jag accepterar dig som gör det, du har min fulla respekt. Men det betyder inte att jag tycker det är fullt ut okej!!
Polyandri - en kvinna är gift med flera män; Hallå läs ovan!
Polygynandri flera män och kvinnor är gifta med varandra; Samma åsikt!
Bigami - en person är gift med två personer; Samma åsikt!
Polyamori - är utövandet, önskan om eller förmågan till flera samtidiga kärleksrelationer, med samtycke från alla inblandade. Polyamori skiljer sig från polygami, som är giftermål mellan flera parter; Samma åsikt.

 

Det var Del 1: Del 2 hittar du HÄR.

 
 
 
Glöm inte besöka min blogg: Blog@KiWi, du kommer till den genom att klicka på bilden nedan;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0