Vem TUSAN är KiWi? Del 2

Så nu får ni lära känna mig lite mer..... Bättre att dela upp inläggen så det inte blir mils långa!
Del 1 Hittar Du HÄR
(Inlägget är redigerat! Jag är extremt dålig på att förhandsgranska mina blogg inlägg haha, ursäkta felen i inlägget, nu ska det vara bra ^^)

Tema Film & Böcker - Gaytema: Favorit filmer/serier/böcker? Info om vad det handlar om, namn, huvudkaraktär/huvudkaraktärer, författare/producent, omdömme.
 
Asså jag är urkass på gay-serier och filmer. Så berätta karaktärer också vidare blir bara jobbigt haha. Dock... En film som jag älskar är:

Transamerica

 
En djup underbar film med Felicity Huffman i huvudrollen som Bree, en preoperativ man till kvinna transsexuell som tar en oväntad resa, när hon får reda på att hon har avlat en son, spelad av Kevin Zegers. Det är ett måste att se denna film, jag grät, jag skrattade och jag njöt. Denna film är snart hemma i min film samling, jag vet inte varför jag inte har införskaffat den än!
 
 
 
En annan gay film som ingen kan ha missat är väl ändå Brokeback Mountain?! Du som missat den kommentera gärna det i detta inlägg.... I really need to know haha. 
 
Dante's Cove är en bra Tv serie, jag har bara sett två-tre avsnitt, och de hade inget med varandra att göra direkt, så berätta handling i detalj blir lite svårt. Men det handlar om vampyrer, gayfolk osv, vilda sex/kärleksscener, det ryktas även att vissa har sex på riktigt i serien. Jaja det var filmer/tv-serier i gay tema jag kunde tipsa om.... Boys Don't cry får man väl nämna också, men den känner ju alla till :p
 
 
 
 
För eller emot porr?; Det är klart att jag är för porr! Jag tycker erotik och porr är vackert till en viss del! Gå till mitt PORRINLÄGG på min blogg för att läsa lite mer om Porrindustrin ^^. Länken öppnas i ett nytt fönster!
 
Teaterföreställningar/Teaterpjäser/Musikal/Kabaré?; Musikal... hmm, Chicago är en härlig musikal med Chathrine Zeta Jones, Richard Gere & Rene Zellweger. Men inte direkt i gaytema väl, men den är omtyckt av gayvärlden. Andra Musikaler som jag gillar: Singing in the rain, inte heller direkt gaytema, men omtalad ju ^^ Sound of Music, och en musikal som Cim presenterade för mig; RENT som är en ny favorit ^^.. DEN är minsann i gaytema. Teaterföreställningar osv var så länge sedan jag gick på att det inte direkt finns någon jag kan nämna.
 
Tema Religion - 
Vad har du för religion?; Kristen Protestant Troende/ikke troende?; Jo, troende är jag väl ^^. Till en VISS del!

Vad säger din religion om just homosexuella relationer?; Eftersom jag inte är den som riktigt kan Bibeln i huvudet så hämtar jag lite info från internet! *Kristendom och homosexualitet påverkas av tolkningen av Bibelns text och värderingarna i samhället. Förutom under de sista årtiondena har både katolsk, ortodox och protestantisk kristendom allmänt haft en negativ och fördömande syn på homosexualitet, grundad på Bibelns ord har tolkas som att homosexualitet skulle vara en synd. Gamla testamentet och Moseböckerna präglas av synen hos forntidens judendom. Vissa tolkar texterna som om de handlar om homosexualitet, andra som att de handlar om pedofili. I evangelierna finns inga uppenbara referenser till sexuellt umgänge mellan personer av samma kön.

Jag vill DOCK lägga till något jag tycker är otroligt ofattbart och äckligt:
Detta handlar om Sodom & Gomorra!

Enligt Bibeln ska Gud i vredesmod ha förgjort städerna Sodom och Gomorra söder om Döda havet, men låtit Lot och hans båda döttrar bli räddade undan ödeläggelsen av två änglar. Man kan läsa hela berättelsen i Första Moseboken 19.

Senare på kvällen kommer männen i Sodom och säger

De ropade till Lot: "Var är männen som kom till dig i kväll? Skicka ut dem till oss, vi skall ligga med dem." Lot gick ut i porten och stängde dörren bakom sig. "Bröder", sade han, "jag ber er, gör inte något så ont. Jag har två döttrar som ännu är orörda. Låt mig skicka ut dem till er, så kan ni göra med dem vad ni vill, bara ni inte gör något mot dessa män som har fått en tillflykt under mitt tak.
— Första Mosebok 19: 5 f.

Det Lot gör är alltså att skydda de båda männen genom att böna Sodoms män att våldta hans eget kött och blod.

Senare i texten kan man läsa att männen gav sig inte utan änglarna kom till hans hjälp och senare förstördes staden av en vredgad Gud. (Första Mosebok 19. 13)

FLYKTEN;
Lots hustru vände sig dock om under flykten och förvandlades till en saltstod, som straff för att hon inte lytt ängelns förmaning. Lot fick fly till Soar men gav sig, efter förstörandet av Sodom och Gomorra, iväg och levde i en grotta, då han inte vågade stanna i Soar. (Första Moseboken, 19. 30

Döttrarna konstaterar vidare att de i grottan inte kommer att träffa några män. De ger därför sin far vin att dricka och ligger samman med honom för att kunna få barn och föra släkten vidare. De båda kvinnorna födde två sönder (Första Moseboken 19: 38), som kom att heta Moab och Ben-Ammi.

Eftersom jag inte hittar någon vidare information om detta är det alltså OKEJ med incest, men inte okej att vara homosexuell!
 
Samhället -
Hur är accepterandet där du bor?; Ganska dåligt tyvärr, majoriteten skrattar bakom din rygg om de hör rykten, spottar, fäller omogna kommentarer osv. Dock finns det faktiskt en del som accepterar.
Vill du ändra på synsättet?; Nej, jag tycker om att folk spottar mig bakom ryggen och viskar och fnittrar. 
Ärligt talat så rör de inte mig i ryggen vad de säger om mig.
Men alltså för er som inte riktigt förstod så var jag sarkastisk ovan, vilket innebär att jag självklart vill ändra på synsättet! 
Är du med i någon HBTQ-orginisation/rörelse?; Räknas HBQTopia? ... GaynessinSweden är jag ju med i :)
Finns de något gayställe nära dig?; Nej närmst är Malmö, Helsingborg har väl gaykväll på någon nattklubb någon gång.
Tycker du det borde finnas fler ställen?; Självklart! Minst 1 i Helsingborg tycker jag och minst 1 i Lund 
Har du varit på en gaybar eller gaykrog?; Ja minsann det har jag ^^
I sådana fall vart, och hur va dem?; Wonk, Tip Top (finns ej längre), Pan Club, Cozy Bar, Torget, Buddah Bar, Och många fler, för många för att räkna upp, kommer inte ens ihåg namnen på alla. De flesta har varit helt underbara, smällar man får ta är väl vrålknull på toaletten också vidare... Eller är det smällar man får ta? Nej tycker jag egentligen inte, man kan faktiskt vänta tills man kommer hem!
Internet - Gaycommunity:
Är du medlem i någon gayhemsida?; Jag var medlem på QX, glömde logga in på 4 månader och blev borttagen :( Hade massor av oersättliga bilder där :/. 
Har du någon blogg?; Det har jag minsann, du hittar bloggen genom att klicka på bilden som finns längst ner i inlägget.
Läser du andra HBTQ-bloggar?; Jag läste en hel del, men har typ tappat greppet, denna räknas väl? Haha. Tips på bra bloggare; Kan jag ge men de är inga HBQT människor, jag ska leta upp några och länka dem sen ^_^. Ninni (glad go tjej, med samma smeknamn som jag :p), Hanna Ek (skriver otroligt bra) Diivan, (Min bästa goaste, tuttigaste diiva)
 
Så där ja! Det var alla Era Teman som jag gått igenom där ja! Saknar du mig redan? Besök då min blog; Blog@KiWi genom att klicka på bilden nedan. Ett inlägg till kommer idag, eller imorgon, även om det inte är min blogg dag imorgon, eftersom det är ganska sent på kvällen redan och jag har annat att hinna med också. Puss & Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0